مقایسه شارژ سریع Superfast سامسونگ در برابر رقبا

به گزارش مجله رویگری، چند روز قبل سامسونگ در سایت رسمی خود گفت که گلکسی نوت 10 از فناوری شارژ سریع Superfast بهره می برد. بر اساس شایعات مطرح شده، به نظر می رسد سرعت این شارژ به 45 وات می رسد.

مقایسه شارژ سریع Superfast سامسونگ در برابر رقبا

در حال حاضر، مدل 5G گلکسی اس 10 که از شارژ سریع 25 واتی بهره می برد، از لحاظ شارژ سریع ترین گوشی سامسونگ محسوب می گردد و مدل های دیگر اس 10 مبتنی بر شارژ 15 واتی هستند. حالا در ادامه قصد داریم شارژ سریع 45 واتی گلکسی نوت 10 را با دیگر رقبا مقایسه کنیم و ببینم سامسونگ در این زمینه در چه جایگاهی قرار می گیرد.

Superfast در برابر شارژ سریع رقبا

در مقایسه با رقبا، Superfast با فاصله زیادی فناوری های Quick Charge و USB Power Delivery را پشت سر می گذارد که از طرف شرکت هایی که دارای فناوری اختصاصی نیستند، مورد استفاده قرار می گیرند.45 وات همچنین نسبت به فناوری 28.5 واتی TurboPower موتورولا و فناوری 30 واتی WarpCharge وان پلاس فاصله زیادی دارد. با توجه به این موضوع، انتخاب عنوان Superfast (فوق سریع) از طرف سامسونگ بی دلیل نیست.

اگر سامسونگ واقعا قادر به ارائه چنین سرعتی باشد، این فناوری بعد از شارژ 50 واتی سوپر VOOC اوپو در مقام دوم قرار می گیرد و مقام سوم هم به شارژ 40 واتی SuperCharge هواوی تعلق دارد. البته صرفا وجود این فناوری به معنای این نیست که گلکسی نوت 10 از لحاظ سرعت شارژ سریع ترین گوشی موجود در بازار گردد؛ زیرا این موضوع به اندازه باتری و زمان مربوط به ارائه حداکثر قدرت شارژ هم بستگی دارد.

در حال حاضر، بسیاری از گوشی های پر سرعت از لحاظ شارژ، از باتری های کوچک تر از 4000 میلی آمپر ساعت و تکنولوژی شارژ بسیار سریع بهره می برند. طبق آنالیز های اجرا شده، سرعت شارژ فناوری 50 وات سوپر VOOC کمتر از شارژ 40 واتی SuperCharge هواوی بوده است. باز هم باید بگوییم که در این زمینه عوامل زیادی نقش دارند. در زمینه سرعت شارژ گلکسی نوت 10 هم با توجه به شایعات منتشر شده و آنالیز گوشی های رقیب، می توان حدس و گمان هایی را بیان کرد.

گلکسی نوت 10 ظاهرا از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که نسبت به باتری 4200 میلی آمپری هواوی P30 پرو اندکی بزرگ تر است. این یعنی با 7 درصد باتری بزرگ تر ولی 12 درصد سرعت شارژ بیشتری سر و کار داریم. از لحاظ تئوری، گلکسی نوت 10 می تواند مانند هواوی P30 پرو یا حتی سریع تر شارژ گردد. ولی در نهایت این موضوع باید مورد آنالیز بیشتری قرار بگیرد.

مدنظر قرار دادن موارد غیر از سرعت شارژ

فناوری شارژهای بسیار سریع معمولا معایبی هم دارند. به عنوان مثال فناوری WarpCharge وان پلاس به تازگی به پشتیبانی از استاندارد همه گیر USB Power Delivery روی آورده است. زیرا شارژ سریع یک گوشی با بهره گیری از یک استاندارد تعیین، لزوما به معنای این نیست که می تواند از شارژرهای مبتنی بر استانداردهای همه گیر پشتیبانی کند. به همین خاطر باید ببینیم که آیا در خصوص شارژ 45 واتی سامسونگ هم موضوع سازگاری فدا شده است یا نه.

علاوه بر این، احتمالا گلکسی نوت 10 همراه با شارژر 25 واتی عرضه می گردد و خریداران که به شارژ 45 واتی تمایل دارند می توانند شارژر مخصوص آن را جداگانه خریداری نمایند. بعضی شایعات حاکی از آن هستند که این شارژر حدود 50 یورو قیمت دارد. با توجه به اینکه نوت 10 به خودی خود گوشی بسیار گران قیمتی محسوب می گردد، احتمالا کاربران زیادی برای خرید این شارژر گران قیمت هزینه نخواهند کرد.

فناوری شارژ سریع از مواردی است که برای کاربران تقریبا به اندازه ظرفیت باتری اهمیت دارد. کسی دوست ندارد برای شارژ کردن گوشی خود مدت زیادی منتظر بماند. سامسونگ برای مدت ها از این رقابت عقب مانده و حالا با ارائه شارژ 45 واتی می تواند دوباره مورد توجه کاربران مشتاق فناوری های شارژ سریع قرار بگیرد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 200

به "مقایسه شارژ سریع Superfast سامسونگ در برابر رقبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه شارژ سریع Superfast سامسونگ در برابر رقبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید