مناطق دیدنی و گردشگری راجستان هند

به گزارش مجله رویگری، در شمال هند ایالتی به نام راجستان قرار گرفته است که در نزدیکی مرز پاکستان واقع شده است. این ایالت یکی از محبوب ترین مناطق برای مسافران است زیرا چشم انداز زیبایی دارد که در برگیرنده بیابان Thar و کوه های با شکوه Aravallis است.راجستان به عنوان مرکز راجپوت یک مکان بسیار فوق العاده برای کاوش مکان ها و معابدی است که توسط پادشاهی راجپوت در گذشته ایجاد شده است. وقتی به این ایالت زیبا و چشم نواز سفر می کنید سعی کنید تا جایی که می توانید از مناطق زیبا و دیدنی آن بازدید کنید.

مناطق دیدنی و گردشگری راجستان هند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام نوروز 99 با یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

  1. چیتورگار Chittorgarh:

شهر چیتورگار در ساحل رودخانه Berach واقع شده و برای جاذبه های چشم نوازی که دارد در میان افراد محبوب و شناخته شده است. این شهر قلعه چیتورگار را در خود جای داده است که محبوب مسافران و بازدید نمایندگان است. این قلعه در قرن هفدهم ساخته شده و یکی از بزرگترین قلعه هایی است که در هند یافت می شود. قلعه چیتورگار بسیار بزرگ است و بازدید از آن یک روز کامل به طول می انجامد. کار خود را با برج ویکتوری شروع کنید که در قرن پانزدهم ساخته شده و در شب به خوبی می درخشد. همچنین زمانی برای بازدید از کاخ Rana Kumbha اختصاص دهید که قدیمی ترین بخش قلعه است.

  1. پارک ملی رانتامبور:

این پارک ملی پناهگاه حیات وحش نیز هست که به عنوان یکی از مناطق برتر گردشگری در کل دنیا شناخته شده است. این پارک بهترین مکان برای دیدن ببر در حیات وحش است. شما می توانید یک سیاحت اکتشافی برای کاوش پارک رزرو کنید و حیواناتی که در این پارک زندگی می نمایند را از نزدیک ببینید. یک وسیله کوچک و روباز به نام gypsy برای بازدید نمایندگانی که شجاع هستند بسیار عالی است. در پارک ملی رانتامبور علاوه بر ببر می توانید از قایق برای دیدن حیات وحش و حیواناتی همچون پلنگ، کفتار، خرس تنبل و موارد دیگر بهره ببرید. در این سیاحت اکتشافی شانس این را خواهید داشت که از قلعه رانتامبور نیز دیدن کنید. قدمت این قلعه به قرن دهم بر می شود.

  1. بوندی Bundi:

شهر بوندی یک مقصد منحصر به فرد در این منطقه است و مکانی است که به خاطر چاه های عمیقش مشهور و شناخته شده است. شهر بوندی هنوز 50 چاه عمیق دارد که می توانید از آن بازدید کنید. یکی از مشهور ترین چاه ها در این شهر چاه عمیق Queen است که قدمت آن به قرن پانزدهم بر می شود. همچنین در شهر بوندی می توانید از قلعه Taragarh نیز بازدید کنید که در قرن شانزدهم ساخته شده و امروزه میزبان مجموعه هنری این شهر است. شما می توانید به راحتی از شر محیط شهری خلاص شوید و از دریاچه های اطراف بوندی دیدن کنید. همچنین می توانید یک سیاحت اکتشافی در پناهگاه Ramgarh Vishdhari داشته باشید.

  1. پوشکار Pushkar:

Pushkar یک شهر مقدس است که به خاطر معبد براهما و مسابقه سالانه شترها مشهور و شناخته شده است. براهما یک سوم از تثلیث مقدس در مذهب هندو است و به Pushkar خانه براهما گفته می شود. معبد براهما در Pushkar را نباید از دست بدهید زیرا مراسم متعددی در آن برگزار می شود. همچنین Pushkar میزبان سایر معابدی است که به ویشنو، ساویتری و شیوا اختصاص یافته است. در ماه نوامبر، Pushkar با وجود مسابقه شترها جان تازه ای می گیرد.

  1. جادهاپور Jodhpur:

جادهاپور یا شهر آبی، در لبه بیابان Thar واقع شده است. نام مستعار آن از خانه های آبی رنگ زیادی که در این شهر وجود دارد نشئت گرفته است. وجود این خانه های آبی رنگ باعث می شود زمانی که از بالا به این شهر نگاه می کنید یک منطقه آبی رنگ را ببینید. این شهر با معابد و قلعه های مختلف پوشیده است و یک مقصد تاریخی با جاذبه های فراوان است. سفر شما به این شهر بدون بازدید از قلعه Mehrangarh که قدمت آن به قرن پانزدهم می رسد تکمیل نخواهد شد. این قلعه بزرگترین قلعه ای است که در راجستان وجود دارد. این مجموعه میزبان تالار شیشه ای چشم نواز است.

  1. جیپور Jaipur:

پایتخت راجستان جیپور، شهرستان شلوغ و پرتکاپو با جاذبه های جالب است.جیپور یک گوشه از مثلث طلایی را شکل می دهد و دروازه ای به مکان های کمتر شناخته شده در راجستان است. خوب باید بدانید که در شهر جیپور سه قلعه بسیار زیبا و دیدنی وجود دارد. این قلعه ها به ترتیب قلعه Amber، قلعه Nahargarh و قلعه Jaigarh نام دارند. یکی از مواردی که باید در این ناحیه به کاوش آن بپردازید کاخ شهر است که ترکیبی عالی از طراحی راجپوت و Mughal است. جیپور همچنین میزبان معابد متعددی است که ارزش بازدید را دارد.

  1. جایسالمر Jaisalmer:

Jaisalmer که با عنوان شهر طلایی شناخته شده است یک شهر قابل توجه و دیدنی در حاشیه بیابان Thar است. یکی از ویژگی های زیبا و برجسته این شهر وجود قلعه Jaisalmer در آن است. بر خلاف سایر قلعه هایی که در هند دیده می شود، این قلعه کاملا کاربردی است و در داخل قلعه می توانید اقامت گاه های خصوصی، فروشگاه ها و حتی رستوران هایی را پیدا کنید. وجود فروشگاه هایی برای خرید سوغات در داخل قلعه بسیار سرگرم نماینده است. شما می توانید مجسمه های برنزی یا جواهرات نقره ای را خریداری کنید. در داخل دیوارهای قلعه، تعداد انگشت شماری معبد واقع شده است. قدمت بعضی از معابد به قرن دوازدهم بر می شود و برای بازدید عموم در صبح باز است.

  1. اودیپور Udaipur:

اودیپور که با عنوان شهر دریاچه ها مشهور و شناخته شده است را نباید از دست بدهید. این شهر زیبایی های خاص خود را دارد که وجود دریاچه ها در آن بر این زیبایی افزوده است و جاذبه اصلی شهر به شمار می رود. دو مورد از بزرگترین دریاچه هایی که در این شهر واقع شده است دریاچه Fateh Sagar و Pichola است که دریاچه مصنوعی هستند اما این موضوع از زیبایی آن ها نمی کاهد. دلیل اصلی برای برای بازدید از اودیپور کاوش کاخ شهر است که مجموعه ای از کاخ ها، موزه ها و باغ هاست که در سبک معماری خاصی ساخته شده اند. معابد، زیارتگاه ها و اقامت گاه های سلطنتی و مجموعه های هنری نیز در داخل کاخ شهر واقع شده است. در شمال کاخ، معبد Jagdish واقع شده است که مشهورترین معبد اودیپور محسوب می شود. این معبد که به لرد ویشنو اختصاص یافته است دارای کنده کاری های بسیار زیبایی است و در حال حاضر نقطه عطف نمادین شهر محسوب می شود.

منبع: مجله سفر
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 587

به "مناطق دیدنی و گردشگری راجستان هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناطق دیدنی و گردشگری راجستان هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید