نخست وزیر سابق الجزایر به 15 سال زندان محکوم شد

به گزارش مجله رویگری، دادگاه الجزایر امروز طی حکمی نخست وزیر سابق این کشور در دوره عبدالعزیز بوتفلیقه را به اتهام فساد اقتصادی به 15 سال حبس اجرایی محکوم کرد.

نخست وزیر سابق الجزایر به 15 سال زندان محکوم شد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دادگاه الجزائر امروز سه شنبه احمد اویحیی نخست وزیر سابق این کشور را در پرونده فساد اقتصادی به 15 سال حبس محکوم کرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، دادگاه همچنین عبدالملک سلال نخست وزیر پیشین را در رابطه با این پرونده به 12 سال حبس محکوم کرد.

همچنین یوسف یوسفی وزیر سابق صنایع به 10 سال حبس و یبده محجوب دیگر وزیر سابق صنایع نیز به هشت سال حبس محکوم شدند.

همچنین عبدالسلام بوشوارب یکی دیگر از وزرای سابق صنایع که اکنون به خارج متواری گشته است، به صورت غیابی محاکمه و به 20 سال حبس محکوم شد.

علی حداد بازرگان الجزائری نیز به هفت سال حبس محکوم شد و عبدالغنی زعلان وزیر سابق و رئیس ستاد تبلیغاتی بوتفلیقه تبرئه شدند.

محاکمه شماری از وزرا و مقامات ارشد الجزائر از چهارشنبه گذشته به اتهام فساد اقتصادی شروع شده است. از جمله این افراد احمد اویحیی و عبدالمالک سلال نخست وزیران سابق، یوسف یوسفی و بیده محجوب وزرای سابق صنایع، عبدالغنی زعلان وزیر سابق حمل و نقل و تعدادی از بازرگانان و کادار اداری مرکزی و محلی الجزائر است.

این افراد در ارتباط با پرونده مونتاژ خودرو و به اتهام هدر دادن اموال عمومی، سوء استفاده از موقعیت شغلی، اعطای مزایای غیرقانونی به دیگران، دریافت وام های بانکی به روش غیرقانونی، خسارت زدن به منافع بانک دولتی و پولشویی، محاکمه می شوند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 563

به "نخست وزیر سابق الجزایر به 15 سال زندان محکوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر سابق الجزایر به 15 سال زندان محکوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید