احتیاج فوری به تمام گروه های خونی

به گزارش مجله رویگری، پایگاه های انتقال خون گیلان با اعلام احتیاج فوری به تمام گروه های خونی چهارشنبه 14 و پنج نشبه 15 خرداد برای اهدای خون نیکوکاران باز است.

احتیاج فوری به تمام گروه های خونی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، سالانه به طور میانگین افزون بر 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان فراوری می گردد که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و غیره مصرف می گردد.

روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان گیلان اعلام نمود که همچنین اتوبوس سیار خون گیری صبح چهارشنبه چهاردهم خرداد در آستانه اشرفیه و صبح فردا در شهر شاندرمن برای خون گیری فعال است.

پایگاه انتقال خون رشت واقع در میدان فرهنگ و سامانه خون گیری مستقر در میدان شهرداری این شهر از ساعت 8:30 تا 18 و همچنین پایگاه های انتقال خون شهرهای انزلی، تالش، آستارا، فومن، رودسر، لنگرود و لاهیجان از ساعت 8 تا 13 روزهای 14 و 15 خرداد، برای خون گیری اهداکنندگان باز است.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی به لحاظ مصرف فرآورده های خونی جزء استان های اول کشور است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 935

به "احتیاج فوری به تمام گروه های خونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج فوری به تمام گروه های خونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید