هیدئو کوجیما از سختی های خروج از کونامی می گوید

به گزارش مجله رویگری، چند ماهی از عرضه آخرین قسمت مجموعه بازی های متال گیر یعنی فانتوم پین گذشته بود که متوجه شدیم شایعات حول درگیری های کارگردان این بازی و شرکت تهیه کننده آن همگی صحت داشتند. هیدئو کوجیما در دسامبر سال 2015 اطلاع داد که نه تنها از کونامی جدا شده، بلکه میخواهد استودیویی مستقل به اسم کوجیما پروداکشز برای خود تاسیس کند. کوجیما در آن موقع گفت که اولین بازی استودیوی جدید او با همکاری سونی ساخته خواهد شد. شاید در ظاهر همه چیز ساده و راحت در نظر برسد، ولی در واقع کوجیما چالش های متعددی را در این دوره زمانی مقابل خود دیده است. موانعی که به لطف شهرت و سابقه او، توانسته است از آن ها عبور کند.

هیدئو کوجیما از سختی های خروج از کونامی می گوید

هیدئو کوجیما به تازگی مصاحبه ای با هفته نامه ژاپنی فامیتسو داشته و در سرانجام آن، کمی از سختی ها و چالش هایی که تاسیس یک استودیوی جدید برای او به همراه داشته، صحبت نموده است.

کوجیما در مصاحبه خود می گوید: سه سال و نه ماه پیش بود که تصمیم گرفتم مستقل کار کنم. در آن موقع 53 سال داشتم. معمولا در این سن باید بازنشسته شوید. افراد خانواده ام هم کاملا مخالف این تصمیم من برای تاسیس یک استودیوی جدید بودند. من یک مرد میانسال 53 ساله بودم و نه پول داشتم و نه هیچ چیز دیگری. فقط من بودم و ایده ساخت یک بازی محیط باز.

هیدئو کوجیما ادامه می دهد و می گوید که بعضی به من و اینکه بازی خوب از آب در بیاید، شک داشتند: موضوع این است که حتی یک بازی ساز معروف هم وجود ندارد که پس از آغاز کار مستقل، پیروز شده باشد.

حرف کوجیما کم و بیش صحیح است؛ طوری که بازی سازهای بزرگ زیادی را می شناسیم که از استودیوهای قدیمی و شرکت های بزرگ خارج شده اند و کار خود را به صورت مستقل ادامه داده اند، ولی نتوانسته اند پیروزیت قدیم که هیچ، حتی مقداری پیروزیت کسب نمایند.

زمانی که کوجیما از شرکت کونامی خارج شد، خوشبختانه جو بسیار مثبتی نسبت به او شکل گرفته بود؛ دیدی که مطمئنا قبل از لغو ساخت بازی PT و اتفاقات ساخت فانتوم پین نسبت به او وجود نداشت. همه می دانستند که کونامی چه رفتاری با کوجیما و تیم او داشت و همه افراد منتظر بودند تا بازگشت و پیروزیت دوباره کوجیما را ببینند.

با این حال، تاسیس یک استودیوی جدید برای کوجیما اصلا راحت نبوده است؛ مخصوصا آن هم در ژاپن که هر چیز ساده ای می تواند بارها پیچیده تر و سخت تر گردد.

کوجیما ادامه می دهد: حتی وقتی به بانک رفتم، به من وام ندادند. گفتند که ما می دانیم تو مشهور هستی، ولی نتیجه ای قابل مشاهده برای ارایه نداری. ژاپن چنین کشوری است.

وام دریافت در ژاپن کار ساده ای نیست، مخصوصا اگر کارمند یک شرکت بزرگ نباشید که بتواند حمایت و پشتیبانی تان کند. کوجیما تصمیم داشت به صورت مستقل کار کند و پیدا کردن بودجه برای تاسیس یک استودیو، دریافت یک دفتر کار و استخدام کارمند برای او از آنچه تصور می کنید بسیار سخت تر بوده است. نه تنها هزینه و زمان ساخت بازی های متال گیر بسیار بالا بوده، بارها بیشتر از دیگر بازی های ژاپنی، بلکه این مجموعه بازی ها در ژاپن محبوبیت جهانی شان را ندارند. با در نظر دریافت تمام این ها می توانید متوجه شوید که چرا بانک ها حاضر نبوده اند به کوجیما وام بدهند.

خالق مجموعه بازی های متال گیر ادامه می دهد: به صورت ناگاهی به یکی از کارمندان بزرگترین بانک ژاپن برخورد کردم که هوادار بازی های من بود و من توانست وام بگیرم.

کوجیما در این مصاحبه می گوید که او معتقد است باید اعتماد خانواده کارمندان خود را نسبت به محل کارشان جذب کند و به همین دلیل، حتما برنامه داشت تا یک دفتر بسیار خوب برای استودیو تهیه کند. کوجیما می گوید که در این صورت، خانواده کارمندان او و همسران شان بیشتر به پیروزیت این شرکت جدید اطمینان پیدا می کردند و از نگرانی شان کاسته می شد.

با این حال، کوجیما می گوید که وقتی یک ساختمان خوب پیدا می کرد، از او می پرسیدند که شرکت کوجیما پروداکشنز اساسا چیست؟ کوجیما در ژاپن بسیار محبوب و مشهور است، ولی نه به اندازه کسی مثل هایاو میازاکی، به همین دلیل هم بسیاری از صاحب خانه ها نه او را می شناختند و نه با کارهای کوجیما پروداکشنز قدیم آشنا بودند.

این بار هم شانس به یاری کوجیما آمده است. او می گوید که یک هوادار دیگر توانست به او در پیدا کردن دفتر فعلی استودیوی کوجیما پروداکشنز یاری کند.

فعالیت مستقل در ژاپن و راه اندازی یک شرکت جدید، نیازمند سرمایه های زیادی است و اکثر افراد هم به دریافت وام روی می آورند؛ موضوعی که چالش های خودش را به همراه دارد. هیدئو کوجیما هم که 30 سال در کونامی فعالیت نموده بود، با این سختی ها غریبه بود. با این حال، او می گوید که در تاسیس استودیوی جدیدش کوتاه نیامد. کوجیما هرگز فراموش نمی کند که یکی از دلایل رسیدن به موقعیت فعلی اش، فعالیت او در کونامی است.

او می گوید: اینکه در حال حاضر چه کسی هستم و در کجا قرار دادرم، به خاطر سابقه سی ساله من در کونامی است. من از کونامی سپاسگذار هستم و رابطه ای که داشتیم را فراموش نمی کنم.

حتی اگر کوجیما هم کونامی را بخشیده باشد، مطمئنا ما هرگز فشارهایی که این شرکت روی کوجیما وارد کرد را فراموش نخواهیم کرد.

دریافت وام و پیدا کردن دفتر و تاسیس یک استودیوی جدید، تنها اولین قدم و چالش های کوجیما در رسیدن به موقعیت فعلی او بوده اند. جذب مجموعه ای از نیروهای تازه، پیدا کردن ابزارها و تکنولوژی های مختلف برای بازی جدیدش، همکاری با مجموعه ای از بازیگران تراز اول و تمام این ها، موضوع هایی هستند که بدون شک چالش های بزرگی را برای کوجیما به همراه داشته اند؛ خود طراحی بازی و نوشتن فیلم نامه و ساخت بخش های مختلف آن به کنار.

نتیجه تمام این کوشش های کوجیما، تا کمتر از یک ماه دیگر عرضه خواهد شد. بازی Death Stranding برای عرضه در روز 8 نوامبر امسال روی کنسول پلی استیشن 4 برنامه ریزی شده است.

منبع: کوتاکو

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 419

به "هیدئو کوجیما از سختی های خروج از کونامی می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیدئو کوجیما از سختی های خروج از کونامی می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید