تور ارزان روسیه: واکنش آمریکا به طرح چین و روسیه برای لغو تحریم های کره شمالی

به گزارش مجله رویگری، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به طرح چین و روسیه برای لغو تحریم های کره شمالی در شورای امنیت، بر اراده واشنگتن برای اجرای کامل قطعنامه های تحریمی پیونگ یانگ تاکید نمود.

تور ارزان روسیه: واکنش آمریکا به طرح چین و روسیه برای لغو تحریم های کره شمالی

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به طرح روسیه و چین برای لغو تحریم های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل بیان کرد که واشنگتن به اجرای قطعنامه های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ متعهد است.

اظهارات پرایس در حالی مطرح می گردد که پکن و مسکو اخیرا پیش نویس قطعنامه ای را به دیگر اعضای شورای امنیت ارائه نموده اند که خواهان لغو تحریم ها علیه پیونگ یانگ است.

در پیش نویس قطعنامه ای که دوشنبه گذشته، خبرگزاری رویترز به آن دسترسی پیدا کرد، چین و روسیه از شورای امنیتِ 15 عضوی درخواست کردند که این تحریم ها را با هدف بهبود شرایط معیشت غیرنظامیان در این کشور لغو کند.

کره شمالی از سال 2006 به علت دنبال کردن برنامه های اتمی و موشک بالستیک خود، تحت تحریم های سازمان ملل قرار گرفته است.

طبق این گزارش، پیش نویس قطعنامه روسیه و چین بعلاوه شامل اقدامات دیگری نیز می گردد که دو سال پیش برای اولین بار چین و روسیه پیشنهاد دادند نیز می گردد که شامل لغو ممنوعیت کار کردن اتباع کره شمالی در خارج از کشور و بعلاوه معافیت از تحریم پروژه های همکاری ریلی و جاده ای دو کره می گردد.

پرایس درباره گردش کار شورای امنیت درباره این موضوع از ارائه جزئیات خودداری کرد اما در عین حال مدعی شد که واشنگتن آماده همکاری در این زمینه به وسیله دیپلماسی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید نمود، ما به دیپلماسی جدی و پایدار در قبال کره شمالی ادامه می دهیم و از این کشور می خواهیم از اقدامات تحریک آمیز خودداری کند. هدف ما همانطور که بارها گفتیم خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره است.

ادعاها درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی در حالیست که آمریکا و کره شمالی در دوره دونالد ترامپ چندین دور مذاکره فشرده در سطح رهبران عالی برگزار کردند اما در نهایت به خاطر عدم تمایل واشنگتن به لغو همه تحریمها علیه کره شمالی، مذاکرات با ناکامی روبرو شد و مسکوت باقی ماند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1788

به "تور ارزان روسیه: واکنش آمریکا به طرح چین و روسیه برای لغو تحریم های کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: واکنش آمریکا به طرح چین و روسیه برای لغو تحریم های کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید