پیش فروش بلیت های نوروزی هواپیما سال جاری انجام نمی گردد

به گزارش مجله رویگری، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است پیش فروش بلیت های نوروزی نداشته باشیم.

پیش فروش بلیت های نوروزی هواپیما سال جاری انجام نمی گردد

به گزارش خبرنگاران، مقصود اسعدی سامانی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به تاکیدات وزارت بهداشت مبنی بر سفر نکردن مردم میزان سفرهای داخلی به ویژه در بخش هوایی به شکل چشمگیری کاهش پیدا نموده است، گفت: زمانی که استقبال از پرواز و سفرهای نوروزی نباشد قیمت بلیت هواپیماها به کف نرخ می رسد.

وی اضافه نمود: به دلیل استقبال نکردن مسافران از سفرهای هوایی شرکت های هواپیمایی برای جبران خسارت های خود و همچنین جذب بیشتر مسافران قیمت بلیت ها را در بعضی از موارد کاهش دادند به طوری که در بعضی مسیرها به قیمت 50 هزار تومان رسیده است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز نمایند، ادامه داد: همین موضوع باعث افزایش کنسلی بسیاری از فعالیت ها در مسیرهای مختلف شده است و شرکت های هواپیمایی موظف هستند بدون کسر جریمه بلیت ها را کنسل نمایند.

سامانی توضیح داد: بلیت های که پیش از پنجم اسفندماه توسط متقاضیان خریداری شده باشد بدون کسر جریمه مبلغ آنها به صورت کامل بازگردانده می گردد.

سامانی اظهار کرد: مسافرانی که بعد از پنجم اسفند بلیت هواپیما خریداری نموده باشند مشمول این بخشنامه نمی شوند و شرکت های هواپیمایی می توانند جریمه را کسر نمایند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه شرکت های هواپیمایی ایرانی موظف هستند هر مسافری که در کشورهایی از جمله ترکیه و امارات باقی مانده اند را بازگردانند، گفت: روز گذشته دو پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر برای بازگرداندن مسافران ترکیه اعزام شده و در صورتی که مسافران باقی مانده باشد می توانند اعلام کند و مجدداً پرواز صورت گیرد.

سامانی اشاره به اینکه بعد از رفع شدن مسائل شیوع ویروس کرونا شرکت های هواپیمایی های سفرهای خود را افزایش خواهند داد، گفت: با توجه به اینکه هم اکنون نرخ بلیت هواپیما به کف نرخ رسیده ممکن است در ایام عید و بعد از رفع شدن شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش تعداد پروازها از شرکت های هواپیمایی باشیم.ممکن است بعضی از شرکت های هواپیمایی نرخ بلیت خود را به سقف قیمتی برسانند.

او با اشاره به اینکه سال جاری شرایط برای انجام پروازهای نوروزی متفاوت است و با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است پیش فروش بلیت های نوروزی نداشته باشیم، گفت: در صورت رفع شدن این مشکل شرکت هواپیمایی آماده انجام پروازها هستند.

سامانی اضافه نمود: هم اکنون بعضی از شرکت های هواپیمایی پرواز به کشورهای اروپایی را دارند و مسافران این پروازها با داشتن کارت سلامت می توانند به این کشورها سفر نمایند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: بسیاری از کشورها با توجه به شیوع ویروس کرونا اجازه پرواز را نمی دهند که همین امر باعث وارد شدن خسارات های بسیاری به ما می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 753

به "پیش فروش بلیت های نوروزی هواپیما سال جاری انجام نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش فروش بلیت های نوروزی هواپیما سال جاری انجام نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید