پیگیرِ بازگشت فوتبال هفت نفره به بازی های پارالمپیک هستیم

به گزارش مجله رویگری، بیژن ذوالفقارنسب که هفته گذشته از سوی رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان به عنوان سرپرست انجمن این فدراسیون منصوب شد در تبادل نظر با خبرنگاران انجام رایزنی برای بازگشت فوتبال هفت نفره به فهرست رشته های پارالمپیکی را از اولویت های خود در این انجمن مطرح نمود.

پیگیرِ بازگشت فوتبال هفت نفره به بازی های پارالمپیک هستیم

وی با اشاره به صندلی بین المللی فوتبال هفت نفره ایران اظهار داشت: ایران از قطب های اصلی این رشته در قاره آسیا به حساب می آید و جزو پنج تیم دنیا هم است. همه اینها به این دلیل است که استعداد و ظرفیت های خوبی برای فوتبال هفت نفره در کشور داریم. همین ها ما را مصمم تر می نماید به اینکه برای بازگرداندن فوتبال هفت نفره به پارالمپیک کوشش داشته باشیم چون این بازی ها بالاترین سطح مسابقاتی است که یک رشته و فعالیت هایش در آن دیده می گردد.

سرپرست انجمن فوتبال جانبازان و معلولان تاکید نمود: البته که درخواست و پیگیری تنها یک کشور نمی تواند در این زمینه نتیجه مشخصی داشته باشد. این مهم نیازمند همراهی دیگر کشورهاست. به خصوص کشورهایی که مانند ایران در این رشته صاحب صندلی بین المللی هستند و پیشنهادشان می تواند تأثیرگذار باشد. البته کشورهایی که در حال پیشروی در این رشته بودند هم گزینه های خوبی برای همراه شدن به حساب می آیند. کشورهایی مانند هلند و انگلستان که کمی بعد از شروع فعالیت آنها در فوتبال هفت نفره، این رشته از پارالمپیک حذف شد.

ذوالفقارنسب با یادآوری اینکه پیش از این هم از طرف مسئولان فوتبال هفت نفره ایران پیگیری هایی برای بازگشت این رشته به پارالمپیک اجرا شده بود، اظهار داشت: فوتبال هفت نفره در فهرست پارالمپیک های توکیو و پاریس قرار ندارد. در واقع پیگیری رایزنی ها برای قرار دریافت در پارالمپیک 2028 به بعد است.

وی در خصوص چگونگی پیگیری رایزنی ایران برای اضافه شدن دوباره فوتبال هفت نفره به فهرست رشته های پارالمپیکی اظهار داشت: معمولاً در حاشیه مسابقات بین المللی، اجلاس هایی با حضور نماینده تیم های شرکت کننده و کشورهای مختلف برگزار می گردد. منتظر هستیم چنین رویداد و اجلاسی برگزار گردد تا بتوانیم طرح موضوع کنیم و دیگر کشورها را هم با خود همراه سازیم.

سرپرست انجمن فوتبال جانبازان و معلولان تاکید نمود: افرادی که در فوتبال هفت نفره فعالیت دارند عموماً از معلولیت پنهان برخوردار هستند. نمی دانم باید از واژه متأسفانه استفاده کنم یا خوشبختانه اما واقعیت این است که در کشورمان از این دست افراد زیاد است، افرادی که می توانند مهره هایی تأثیرگذار در فوتبال هفت نفره باشند. گسترده کردن فعالیت های بین المللی انگیزه ای خواهد بود برای استفاده بهتر از این پتانسیل ها و حضور پیروز تر در میادین مختلف.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 903

به "پیگیرِ بازگشت فوتبال هفت نفره به بازی های پارالمپیک هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیرِ بازگشت فوتبال هفت نفره به بازی های پارالمپیک هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید