باباصفری: راهیابی به جام جهانی می تواند پلی برای پیشرفت هندبال ایران باشد

به گزارش مجله رویگری، تهران (پانا) - لژیونر هندبال کشورمان راهیابی هندبال ایران به جام جهانی برای دومین بار را پلی برای پیشرفت هندبال کشورمان دانست.

باباصفری: راهیابی به جام جهانی می تواند پلی برای پیشرفت هندبال ایران باشد

محسن باباصفری، بازیکن تیم بوزائو رومانی در گفت گو با روابط عمومی فدراسیون هندبال گفت: مشغول تمرین در تیم بوزائو در لیگ رومانی هستم و تقریبا روزی دو جلسه تمرین دو ساعته و فشرده داریم.

وی اضافه کرد: سال گذشته رتبه چهاردهمی لیگ را به رتبه هفتم ارتقا دادیم و سال جاری هم می خواهیم جزو تیم های بالای جدول باشیم. باشگاه بوزائو چندین سال است می خواهد جزو تیم های بالای جدول لیگ رومانی باشد و برای نیل به این هدف برنامه ریزی خوبی نیز انجام داده تا در نهایت بتواند یکی از تیم های راه یافته به جام های اروپایی باشد.

باباصفری درخصوص سطح بازی ها در لیگ رومانی نیز گفت: لیگ رومانی جزو ده لیگ برتر اروپاست و خوبی است. رقابت هفتگی با حضور 14 تیم و بعلاوه خدمت گرفتن بازیکنهای حرفه ای بسیار مهیج برگزار می گردد. علاوه بر سوپر لیگ، جام حذفی نیز برگزار می گردد که تیم اول این جام به کاپ اروپا و تیم های اول تا سوم سوپرکاپ به لیگ اروپایی راه پیدا می نمایند.

وی در ادامه با اشاره به رقابت های قهرمانی آسیا با بیان اینکه قطر، عربستان، ژاپن، کره و بحرین رقیبان اصلی و سرخت ایران در این رقابتها هستند، گفت: کار واقعا سخت است اما با توجه به اینکه 5 تیم از آسیا سهمیه رقابت های جهانی را کسب می نمایند، می توانیم با برنامه ریزی فرناندز و بعلاوه با سعی و کوشش بیشتر یکی از این تیم ها باشیم.

وی اضافه کرد: فرناندز چند دوره در کنار مربیان بزرگی بوده و نتایج خوبی نیز با تیم های مختلف گرفته و در کل می گردد گفت رزومه خوبی دارد اما برترین مربیان نیز احتیاج دارند چندین ماه در کنار تیم و بازیکنان خود باشند تا به اصطلاح با آنها مچ شوند و بتواند افتخارآفرینی نمایند. در نهایت امیدوارم هندبال ایران برای دومین بار راهیابی به جام جهانی را تجربه کند تا این امر پلی برای پیشرفت هندبال کشورمان باشد.

بازیکن تیم بوزائو در ادامه با اشاره به حضور لژیونرهای هندبال ایران در لیگ های مختلف اروپایی و بعلاوه عربی گفت: لژیونرها چندین سال است با درخشش و عملکرد خوب خود پرچم ایران را بالا نگه داشتند و پرچمدار هندبال ایران در اروپا هستند. اگر ده سال پیش کسی هندبال ایران را نمی شناخت اما در حال حاضر با ورود بازیکن ایرانی به لیگ های اروپایی اکثرا هندبال ایران را می شناسند و امیدوارم روزی تعداد لژیونرهای ایرانی بیشتر گردد و برترین های هندبال ایران به برترین های تیم های هندبال جهان راه یابند.

باباصفری درباره اهداف خود در آینده گفت: دوست ندارم از الان به فکر مربیگری باشم چون فکر می کنم تا چند سال دیگر می توانم بصورت حرفه ای هندبال بازی کنم پس فعلا تمرکزم روی بازی کردن است اما قطعا کسی که خودش بازیکن است، دوست دارد مربی بزرگی گردد و من هم دوست دارم روزی تجربیات و دانش خودم را از هندبال روز جهان را در اختیار جوان ترها قرار دهم.

وی ادامه داد: برای سال آینده تصمیم دارم در تیمی حضور داشته باشم که در جام های اروپایی حضور دارد و سه پیشنهاد هم در این زمینه دارم و امیدوارم بتوانم برترین انتخاب را داشته باشم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1880

به "باباصفری: راهیابی به جام جهانی می تواند پلی برای پیشرفت هندبال ایران باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باباصفری: راهیابی به جام جهانی می تواند پلی برای پیشرفت هندبال ایران باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید