پی یروژان؛ اثری که نتیجه حسادت دو برادر را به تصویرمی کشد

به گزارش مجله رویگری، کتاب پی یرو ژان اثر گی دو مو پاسان با ترجمه محمود گودرزی در نشر افق منتشر شد.

پی یروژان؛ اثری که نتیجه حسادت دو برادر را به تصویرمی کشد

به گزارش خبرنگار ،کتاب پی یرو ژان اثر گی دو موپاسان با ترجمه محمود گودرزی در نشر افق منتشر شد. این کتاب در دسته کتاب های داستان کودک و نوجوان قرار می گیرد. این اثر که در سال 1888 به رشته تحریر عایدی، آمیزه ای از رمان ناتورالیسی و روانکاوانه را به مخاطبانش عرضه می نماید. در آن حسادت و رقابت دو برادر که در همه چیز با هم متفاوت هستند به گره گشایی از معمایی تلخ و فاجعه بار منجرمی گردد.

گی دو موپاسان کتاب دیگری را با اسم مانون اسکو نوشت. این اثرش هم با ترجمه محمود گودرزی در انتشارات افق منتشرشده است و در دسته آثار کلاسیک این انتشاراتی واقع شده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

ژان ابتدا خیال کرد خفه شده است. سپس شانه هایش را گرفت و او را برگرداند، اما مادرش همچنان بالشتی را نگه داشته بود که چهره اش را پنهان می کرد و برای اینکه جیغ نکشد، آن را گاز گرفت… ژان از دیدنش یکه خورد و از این یکه خوردن حدس زد که آدمی تا چه حد می تواند رنج بکشد؛ و دلش، دل ساده اش از فرط ترحم شرحه شرحه شد. او قاضی نبود، حتی قاضی بخشاینده هم مردی بود مملو از ضعف و پسری مشحون از مهر. چیزی از حرف های برادرش به یاد نیاورد، استدلال و بحث نکرد، فقط به تن بی حرکت مادرش دست زد، چون نتوانست بالشت را از صورتش جدا کند، همان طور که لباسش را می بوسید فریاد زد: مامان، مامان، مامان بی نوایم، به من نگاه کن!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1665

به "پی یروژان؛ اثری که نتیجه حسادت دو برادر را به تصویرمی کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پی یروژان؛ اثری که نتیجه حسادت دو برادر را به تصویرمی کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید