چت جی پی تی یا کوپایلت: کدام چت بات برای شما بهتر است؟

به گزارش مجله رویگری، از زمان راه اندازی چت جی پی تی در نوامبر 2022، کاربران این چت بات هوش مصنوعی روز به روز در حال افزایش بود ه اند. توانایی های چت جی پی تی برای فراوری متن، مکالمه، نوشتن کد و انجام کار های بیشتر، تقاضای زیادی برای چت بات ها ایجاد نموده است. طبیعی است که پس از مشاهده موفقیت این چت بات سایر شرکت ها نیز به رقابت در فضای مولد هوش مصنوعی پیوستند. با توسعه سایر ابزار های هوش مصنوعی مولد، کوپایلت نیز وارد عمل شد. اما قرار گرفتن در بین این ابزار های مفید، کاربران را در انتخاب چت جی پی تی یا کوپایلت مردد می نماید.

چت جی پی تی یا کوپایلت: کدام چت بات برای شما بهتر است؟

در این مقاله قصد داریم تا به بیان مشخصات و ویژگی های هر از این چت بات های هوش مصنوعی بپردازیم. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در این باره سوالاتی دارید؛ مطالعه این متن به شما یاری می نماید.

مقایسه چت جی پی تی با کوپایلت

کمی بعد از راه اندازی ChatGPT، مایکروسافت خاطرنشان کرد که موتور جستجوی بینگ در حال تبدیل شدن به یک ابزار هوش مصنوعی است که در آن موقع به عنوان بینگ چت شناخته می شد، اما بعداً به تغییر نام داد. علیرغم طراحی برای همین منظور، کوپایلت مزایای عمده ای نسبت به چت جی پی تی داشت که بیشترین دسترسی به اینترنت به صورت رایگان را در اختیار کاربران قرار می داد.

در ماه مه 2024 شرکت OpenAI زمین بازی را سطح بندی کرد و از نسخه رایگان چت جی پی تی که با ویژگی های کوپایلت مطابقت داشت، رونمایی کرد.

بنابراین سوال اینجا است که با رایگان شدن عملکرد های هر دو ابزار، از کدام چت بات باید بهره ببرید؟ چت جی پی تی یا کوپایلت؟ برای یاری به تصمیم بهتر، ما چت جی پی تی (نسخه رایگان) و کوپایلت را مقایسه کردیم.

چت جی پی تی یا کوپایلت

در این قسمت به معرفی ویژگی های هر یک از این دو ابزار هوش مصنوعی خواهیم پرداخت.

باید از چت جی پی تی بهره ببرید اگر…

در پی محبوبیت و جامعیت چت جی پی تی هستید

از زمان راه اندازی، چت جی پی تی پیشرو در چت بات های هوشمند بوده است و به عنوان موتور اصلی بسیاری از گزینه های چت بات که وارد این شده اند، خدمت نموده است؛ بعلاوه چت جی پی تی Enterprise اکنون دارای 600،000+ کاربر است که تعداد آن روز به روز در حال افزایش است.

در نتیجه، بیشترین شناخت و محبوبیت را دارد. چت جی پی تی یک چت بات توانمند است که می تواند بینش و یاری در موضوعات مختلف از جمله زمینه های فنی مانند نوشتن و برنامه نویسی ارائه دهد.

در حال حاضر چت جی پی تی برای استفاده همه آزاد است. بنابراین، اگر شما در خصوص چگونگی یک چت بابات هوش مصنوعی کنجکاو هستید؛ ممکن است ابزاری که آن را شروع نموده است، امتحان کنید و بدانید که چه چیزی را دوست دارید و در یک دستیار chatbot احتیاج دارید.

به آخرین مدل چت بات اوپن ای آی، GPT-4O دسترسی دارید

قانع نماینده ترین علت برای امتحان کردن چت جی پی تی، تجربه GPT-4O است. در ماه مه 2024، شرکت OpenAI از تازهترین و پیشرفته ترین مدل پرچم دار خود یعنی GPT-4O رونمایی کرد. همانطور که از نام آن پیدا است، این مدل دارای همان هوش چشمگیر GPT-4 است؛ زیرا GPT-4 تقریباً در هر معیار، از جمله استدلال برنامه نویسی، انگلیسی و موارد دیگر بهتر عمل می نماید.

علاوه بر این، O نشان دهنده چندین ملی است که به آن اجازه می دهد تا ورودی های متن، صوتی، تصویر و ویدیو را درک کند و خروجی های متنوعی از متن، صدا، تصویر و … بدهد.

با به روزرسانی، کاربران رایگان می توانند از ویژگی هایی که قبلاً به کاربران پریمیوم محدود شده بودند؛ از جمله دریافت پاسخ از وب، بارگذاری پرونده ها، تصاویر و دسترسی به حافظه و فروشگاه GPT استفاده نمایند. بین چت جی پی تی یا کوپایلت در امر به روز رسانی، بدون شک چت جی پی تی پیشرو است.

کاربران رایگان چت جی پی تی بعلاوه می توانند از حالت صوتی تازه استفاده نمایند که با قابلیت های ویدیویی و صوتی GPT-4O فوق العاده شارژ می شوند، یک تجربه تعاملی تر را ارائه می دهند و از متن از محیط خود برای ارائه پاسخ های صوتی استفاده می نمایند.

باید از کوپایلت بهره ببرید اگر…

تمایل دارید لینک ها به طور اتوماتیک اضافه شوند

یکی از بزرگ ترین مسائل مربوط به چت جی پی تی، عدم توانایی در تأیید صحت پاسخ های آن است. زیرا این ابزار منابع را ارائه نمی دهد. اما هنگامی که در کوپایلت سؤالی می پرسید؛ چت بات به طور اتوماتیک در پاسخ های فراوری شده خود، لینک هایی را شامل می گردد که شما را به سمت منبع پاسخ آن باز می گرداند. روی لینک ها کلیک کنید و مستقیماً در مقاله وب به منبع لینک ارسال می شوید.

این قابلیت هنگام استفاده از چت بات برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص یک موضوع مفید است. با کلیک روی پیوند های ارائه شده، می توانید بیشتر کاوش کنید، به خصوص اگر می خواهید در خصوص بخش های خاصی از پاسخ اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اگر در پی منابع و رفرنس ها هستید و هنوز بین چت جی پی تی یا کوپایلت به نتیجه نرسید ه اید، قطعا بهتر است کوپایلت را انتخاب کنید.

می خواهید پاسخ های بصری بیشتری داشته باشید

کوپایلت شبیه موتور جستجو است. پاسخ های این چت بات شامل پیوند های زیادی و در بسیاری از موارد عکس است. مؤلفه های بصری با ارائه زمینه و ایجاد جذابیت بیشتر کاربر به پاسخ ها می افزایند. گرافیکی که این ابزار ایجاد می نماید نیز اغلب شامل اطلاعات اضافی است.

گزینه های دیگری که باید در نظر بگیرید

ابزار های فراورینماینده محتوای AI در بازار نقاط قوت مختلفی را ارائه می دهند. یعنی علاوه بر چت جی پی تی یا کوپایلت، گزینه های دیگری نیز وجود دارند که می توانید از آن ها یاری بگیرید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 30 خرداد 1403 بروزرسانی: 30 خرداد 1403 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2208

به "چت جی پی تی یا کوپایلت: کدام چت بات برای شما بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چت جی پی تی یا کوپایلت: کدام چت بات برای شما بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید