چه اصولی هنگام پیاده روی در ایام کرونا باید رعایت شوند؟

به گزارش مجله رویگری، کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: پیاده روی اصولی دارد که رعایت آن باعث می شود فرد از مزیت های پیاده روی برای بدن خود بهره مند شود.

چه اصولی هنگام پیاده روی در ایام کرونا باید رعایت شوند؟

سونیا لطف اللهی در رابطه با اصول درست پیاده روی اظهار کرد: در شرایط فعلی و این روزها افراد باید به فکر سلامتی خود باشند و یکی از کارهایی که برای حفظ سلامتی خود می توانند انجام دهند، انجام پیاده روی با اصول درست است.

وی اضافه نمود: پیاده روی از پیامدهای فقر حرکتی مانند افزایش چربی بدن، بروز بیماری های قلبی و روحی جلوگیری می کند و در تناسب اندام افراد که در سلامتی هم نقش دارد، موثر است.

این مسئول با بیان اینکه پیاده روی با اصول درست باید انجام شود، شرح داد: اولین نکته ای که در رابطه با پیاده روی باید رعایت شود استفاده از کفش مناسب است که هم پا در آن راحت باشد و هم سلامتی مفاصل حفظ شود و افرادی که از کفش مناسب استفاده می کنند، از مزیت های پیاده روی بهره مند خواهند شد و اگر افراد از کفش نامناسبی استفاده کنند به سلامتی خود لطمه خواهند زد.

لطف اللهی در رابطه با اصول دیگر پیاده روی، ادامه داد: علاوه بر اینکه هنگام پیاده روی سر باید در راستای ستون مهره ها قرار بگیرد، کتف فرد هم نباید در حالت افتان و خیزان قرار گیرد. همچنین نگاه فرد هم باید به 10 متر جلوتر باشد و رعایت این عوامل از خستگی عضلات و ایجاد عارضه جلوگیری می کند.

کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه در حین پیاده روی باید تعریق اجرا شده و وقتی خود افراد بالا رفتن ضربان قلب را احساس کنند به چربی سوزی نزدیک می شوند، نام کرد: هنگام پیاده روی چربی سوزی بعد از 20 دقیقه انجام پیاده روی شروع می شود و افرادی که تمایل به چربی سوزی دارند باید بیشتر از 30 دقیقه به پیاده روی بپردازند تا در کنار بهره مندی، از دیگر مزیت های پیاده روی به چربی سوزی هم برسند.

وی گفت: پیاده روی مزیت های دیگری به جز چربی سوزی هم دارد و افرادی که نیازی به کاهش وزن ندارند با انجام پیاده روی به حفظ سلامتی خود کمک می کنند و با توجه به اینکه پیاده روی باعث افزایش انرژی افراد هم می شود؛ در نتیجه افراد با احساس نشاط و شادابی بیشتری و بدون خستگی می توانند کارهای خود را انجام دهند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1636

به "چه اصولی هنگام پیاده روی در ایام کرونا باید رعایت شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه اصولی هنگام پیاده روی در ایام کرونا باید رعایت شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید