خبرنگاران ملی پوش تیراندازی: در بدترین شرایط کرونا بدون نگرانی تمرین می کنیم

به گزارش مجله رویگری، تهران- خبرنگاران- دارنده سهمیه تیراندازی المپیک توکیو گفت: شرایط تمرینی در رشته تیراندازی به گونه ای است که در بدترین شرایط کرونا هم تیراندازان می توانند بدون نگرانی تمرینات خود را دنبال نمایند و برای حضور در المپیک آماده شوند.

خبرنگاران ملی پوش تیراندازی: در بدترین شرایط کرونا بدون نگرانی تمرین می کنیم

جواد فروغی تیراندازی که با کسب 2مدال برنز در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی دوحه توانست سهمیه المپیک توکیو را برای کشورمان کسب کند گفت: در تیراندازی سالن تمرینات چه 10 خطی باشد و چه 80 خطی تیراندازان با فاصله 2 متر از یکدیگر در خط قرار گرفته و تمام وسایل آنان شخصی است بنابراین شانس آلوده شدن و ابتلا به این بیماری در حد بسیار زیادی کاهش می یابد.

فروغی که هم اکنون به دلیل ابتلا به کرونا در خانه بستری است و دوران نقاهتش را در منزلش سپری می نماید، ادامه داد: نمی دانم کجا و چطور به این ویروس مبتلا شدم اما مطمئن هستم با توجه به استفاده از وسایل شخصی و فاصله گذاری مناسب در محل تمرینات، در زمان تمرین درگیر این ویروس نشده ام.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر نمی تواند تمریناتش را دنبال کند، توضیح داد: همانطور که چند هفته پیش مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش در بازدید از تمرینات المپیکی ها اظهار داشت، تمرینات تیراندازان المپیکی باید به صورت مستمر پیگیری گردد و فدراسیون می تواند با رعایت پروتکل های بهداشتی امکانات خوابگاهی، رستورانی و حتی نمازخانه در اختیار آنان قرار داده و حتی هریک از آنان می تواند در اتاقی مجزا مستقر شوند.

این تیرانداز 31 ساله اهل دهلران، با اشاره به اینکه باید از تیراندازان و کادر فنی پیش از ورود به اردو تست کرونا گرفته گردد، افزود: اگر همانطور که مسوولین فدراسیون می گویند به طور مرتب سالن های تیراندازی ضدعفونی و گندزدایی نمایند و از سوی دیگر مواد ضدعفونی نماینده به میزان کافی برای ضدعفونی کردن وسایل و اقلام مورد احتیاج در اختیار تیراندازان قرار گیرد، می توانیم بدون نگرانی تا زمان برگزاری المپیک تمرین نموده و به بالاترین میزان آمادگی دست یابیم.

دارنده نخستین مدال قهرمانی آسیا در رشته تپانچه اظهار داشت: فکر نمی کنم برگزاری اردوهای برون مرزی نیز کار سختی باشد چون در پس از شیوع بیماری کرونا تیراندازی پاکستان به مدت چند ماه در آلمان اردوهای تمرینی خود را پیگیری می کردند.

این کارشناس پرستاری در مورد برگزاری اردوی برون مرزی و شرکت در مسابقات بین المللی گفت تا جایی که می دانم چنین اردوهایی در بعضی کشورها در حال برگزاری است و تصور می کنم تیراندازان ما نیز با یک قرنطینه دو هفته ای می توانند به اردوهای برون مرزی و مسابقات بین المللی اعزام شوند تا شرایط لازم برای استفاده از فشنگ و امکانات بهتر نیز برای آنان فراهم گردد.

وی در مورد تمرینات حضوری پس از تمرینات آنلاین گفت: تقریبا از اوایل خرداد ماه تمرینات حضوری خود را آغاز کردیم متاسفانه به دلیل تمرینات غیر حضوری رکوردهای ما کمی افت نموده بود اما با هدایت کادر فنی در حال حاضر در شرایط خوبی قرار داریم و حتی به پیروز به کسب رکورد 580 نیز شدیم.

فروغی وی تاکید نمود: در المپیک علاوه بر شرکت در بخش تپانچه بادی می توانم در بخش آتش سریع یا راپید فایر شرکت کنم اما این رشته احتیاج به فشنگ بسیار زیادی دارند و تقریباً هر روز باید بیش از 1000 فشنگ برای تمرینات استفاده گردد.

ملی پوش تیراندازی اظهار داشت: اگر تمرینات ما به صورت مستمر ادامه یابد و بتوانیم از امکانات کافی برای تمرینات استفاده کنیم و در رشته راپید فایر نیست فشنگ کافی تهیه گردد من شانس زیادی برای پیروزیت در المپیک برای خودمان قائل هستم و حتی به ایستادن روی سکوی نخست المپیک می اندیشم.

وی افزود: افزود: کسانی که با رشته تیراندازی آشنا هستند می دانند که در این رشته نمی گردد قول مدال داد اما با توجه به شرایطی که دارم و در صورتی که شرایط برای تمرینات مناسب فراهم باشد شانس زیادی برای افتخارآفرینی برای کشورم دارم.

فروغی در انتها گفت : سه شنبه هفته گذشته آخرین روز حضور من در اردو بود و پس از بازگشت به خانه متوجه سردرد و تب و لرز خفیف شدم که خوشبختانه این تب و لرز و سردرد چندان بیشتر نشد اما بدن درد و سایر عوارض نیز به آن افزوده شد و خوشبختانه در حال حاضر شرایط نسبتاً خوبی دارم و امیدوارم به زودی دوران نقاهت این بیماری را سپری نموده و بار دیگر برای تمرینات در سالن تیراندازی حاضر شوم.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1043

به "خبرنگاران ملی پوش تیراندازی: در بدترین شرایط کرونا بدون نگرانی تمرین می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ملی پوش تیراندازی: در بدترین شرایط کرونا بدون نگرانی تمرین می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید