چگونگی پیگیری تمرینات تنها کماندار المپیکی ایران در شرایط کرونایی

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگاران، اگرچه شیوع کرونا و دستورالعمل هایی که برای مقابله با این ویروس صادر شده منجر به لغو تمام فعالیت های ورزشی شده است اما برای آن دسته ورزشکارانی که سهمیه المپیک دارند یا در آستانه حضور در میادین گزینشی برای دستیابی به آن قرار دادند، آماده سازی همچنان ادامه دارد.

چگونگی پیگیری تمرینات تنها کماندار المپیکی ایران در شرایط کرونایی

این ورزشکاران به صورت انفرادی پیگیر تمرینات خود هستند مانند میلاد وزیری که در یزد و در منزل اما زیر نظر سرمربی خود فرایند آماده سازی را دنبال می کند. این کماندار المپیکی ایران البته تاکید دارد که چنین شیوه تمرینی به بهبود آمادگی اش کمک زیادی نمی کند اما حداقل باعث می شود خیلی افت نکرده و از شرایط مسابقه هم دور نشود.

میلاد وزیری در گفتگو با خبرنگاران در مورد شرایط تمرینی خود در اوضاع و احوال کرونایی کشور شرح داد و گفت: با وجودیکه تمرینات تیم ملی تعطیل است اما مانند دیگر کمانداران به صورت انفرادی پیگیر تمریناتم هستم. البته شرایط بهداشتی برای مقابله با کرونا را کامل رعایت می کنم حتی چندی روزی است به یزد که محل سکونت خانواده همسرم است، نقل مکان کرده ام. اینجا به خاطر گرمای بیشتر هوا، موضوع کرونا و مقابله با آن قابل کنترل تر است.

وی با تاکید بر اینکه در منزل پیگیر تمریناتش است، شرح داد: البته از روز گذشته شرایط تمرینی ام کمی متفاوت شده است. تا همین چند روز پیش تمرین مسافت 700 متر هم داشتم. در واقع مکانی بود که در آن این تمرین را انجام می دادم اما از روز گذشته به خاطر بحرانی تر شدن شرایط کرونا، مقابله با آن و حفظ سلامت دیگر اعضای خانواده در منزل ماندم و فقط تمریناتی که در منزل قادر به انجام شان هستم را دنبال می کنم.

تنها کماندار المپیکی ایران در مورد تمرینات در منزل گفت: قاعدتا خیلی پُرفشار و فنی نمی توانم تمرین کنم اما یکسری وسایل لازم برای تمرین در منزل را تهیه کرده ام، تمرین بدنی هم دارم ضمن اینکه با کمک روانشناس به لحاظ تمرکز و ذهنی هم تمریناتی دارم. در کل اینکه تلاش می کنم خود را در شرایط مسابقه قرار دهم و اینکه اجازه ندهم آمادگی بدنی فعلی ام افت زیادی داشته باشد.

وزیری با ابراز تاسف از اینکه فرایند تمرینات المپیکی اش با چنین بحرانی همراه شده است، گفت: قاعدتا این شیوه تمرینی که دنبال می کنم، تاثیر منفی خود را دارد. درست است که کرونا یک معضل جهانی شده اما برخی کشورها هنوز درگیر این بحران نشده اند و به همین دلیل ورزشکاران شان به صورت طبیعی تمرینات شان را دنبال می کنند. قطعا من و دیگر ورزشکاران ایرانی که تمرینات مان تحت تاثیر کرونا قرار گرفته از این ورزشکاران عقب می مانیم اما چاره ای هم نیست.

وی با یادآوری اینکه تقریبا هر شب گزارش شرایط تمرینی خود را به صورت مجازی در اختیار سرمربی تیم ملی قرار می دهد به مسابقات جهانی و انتخابی المپیک که خردادماه در آلمان برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: تا به امروز تمام رویدادهایی که قرار بود به عنوان آماده سازی در آنها شرکت داشته باشم، لغو شده است. در مورد مسابقات آلمان اما هنوز تصمیمی مبنی بر لغو گرفته نشده است. امیدوارم مسابقات - در هر مقطع زمانی - برگزار شود تا تیروکمان ایران بتواند سهمیه بیشتری برای المپیک به دست بیاورد.

این کماندار المپیکی ایران در سرانجام در مورد تاخیر احتمالی در برگزاری المپیک 2020 توکیو گفت: کمیته بین المللی المپیک در این زمینه تصمیم گیرنده است اما به نظرمن شاید اگر برای حفظ ماهیت المپیک، این دوره بازی ها هم در زمان خودش برگزار شود، بهتر است هرچند که با این شرایط سلامت ورزشکاران اولویت است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 777

به "چگونگی پیگیری تمرینات تنها کماندار المپیکی ایران در شرایط کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی پیگیری تمرینات تنها کماندار المپیکی ایران در شرایط کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید