کالابریا: منطقه ای زیبا و رویایی در جنوب ایتالیا

به گزارش مجله رویگری، کالابریا (Calabria) منطقه ای است در جنوب ایتالیا، واقع در جنوب شهر ناپل (Naples) و در نقطه اتصال این شبه جزیره چکمه ای شکل به سیسیل. کالابریا یک شهر باستانی است که قدمت آن به هزاران سال پیش از میلاد بر می شود.هر چند این ناحیه دوران های مختلفی را پشت سر گذاشته است ولی امروزه، بازتابی از ایتالیای خوشبخت و پررونق است.

کالابریا: منطقه ای زیبا و رویایی در جنوب ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

کالابریا در بستر آب های نیلگون دریای مدیترانه واقع شده و به همین دلیل اطراف آن پر است از سواحل زیبا و آرامش بخش با مناظر بدیع و چشم نواز.این مناطق ساحلی، مکان هایی محبوب برای گذراندن تعطیلاتی خوش در تابستان به شمار می رود.استراحتگاه های ساحلی کالابریا به حدی متعدد و گوناگون است که حتی لیست کردن آنها نیز کار دشواری به نظر می رسد.

میانگین دمای هوا در مناطق ساحلی مدیترانه، در سردترین ایام زمستان به 8 درجه سانتی گراد و در اوج تابستان به 30 درجه می رسد: یک بهشت زمینی!گابریله دانونزیو (Gabriele DAnnunzio) یکی از نویسندگان و شاعران به نام ایتالیایی، ساحل سیسیل در نزدیکی رجیو کالابریا را این گونه توصیف نموده است: ... زیباترین کیلومتر در ایتالیا. با این توصیفات جالب اینجاست که در میان مقاصد گردشگری پرطرفدار در ایتالیا، کمتر نامی از کالابریا به چشم می خورد.

البته این موضوع به دلیل نامناسب بودن موقعیت یا شرایط کالابریا نیست بلکه دلیل اصلی، آن است که کالابریا مدت زمانی دراز، به سهولت در دسترس نبوده و به عبارتی در انزوا به سر برده است.از دیگر دلایل محبوبیت این منطقه خوش نما، غذاهای متنوع و بسیار لذیذی است که در آن به عمل می آید؛ غذاهایی که حتی افراد سختگیر را نیز راضی می سازد.در گوشه و کنار کالابریا می توان از روستاهای قدیمی و کلیساها و کاخ های باستانی زیادی سراغ گرفت؛ از جمله کلیسای د استیلو که از دوره بیزانس به یادگار مانده و کلیسای قدیمی سانتاماریا.

منبع: لست سکند
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 478

به "کالابریا: منطقه ای زیبا و رویایی در جنوب ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالابریا: منطقه ای زیبا و رویایی در جنوب ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید