کدام استانها بیشترین مقدار سفر و اقامت نوروزی را ثبت کردند؟

به گزارش مجله رویگری، ایرنا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر شده، این پرسش مطرح می شود که کدام استانها بیشترین مقدار سفر و اقامت نوروزی را ثبت کردند؟

کدام استانها بیشترین مقدار سفر و اقامت نوروزی را ثبت کردند؟

سید مصطفی فاطمی در جلسه ای که با حضور نمایندگان دستگاه ها و دبیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان ها به صورت ویدئوکنفرانس در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار گردید، به افزایش حجم سفرها و خدمات دهی به مسافران در روزهای اخیر اشاره نمود و گفت: بیشترین مقدار سفرها به استان های مازندران، گیلان، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان، بوشهر، اصفهان، آذربایجان شرقی بوده است. بعلاوه بیشترین اقامت رسمی به ترتیب در استان های خراسان رضوی، هرمزگان، گیلان، مازندران، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی بوده است.

مدیر کل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: استان های آذربایجان شرقی، گیلان، گلستان و خراسان شمالی بیشترین رشد اقامت های رسمی را نسبت به سال گذشته داشته اند. استان های کهگیلویه و بویراحمد، قم و یزد نیز کمترین تصادفات جاده ای را داشته اند.

وی اضافه کرد: کمترین رشد تصادفات جاده ای به استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، یزد، البرز و زنجان اختصاص داشته است. استان های ایلام، چهارمحال و بختیاری و منطقه آزاد چابهار نیز بدون شکایت بوده اند.

وی با اشاره به اینکه سال جاری توزیع زمانی و مکانی سفر نسبت به سال گذشته بهتر بوده، ادامه داد: سفرها از نیمه شعبان شروع شد و به محض جمع بندی ستاد سفر نوروز 1402 تعطیلات بعدی را در شبهای قدر، عید سعید فطر، شهادت امام سجاد (ع) و 15 و 16 خرداد خواهیم داشت.

فاطمی توضیح داد: حجم تعطیلات در بهار سال جاری افزایش پیدا نموده و قابلیت سفرها نیز بیشتر خواهد شد. با توجه به تاکید وزیر میراث فرهنگی جلسات ستاد پیش از هر تعطیلات به منظور برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه سال جاری آمار رسمی با در نظر گرفتن پارامترهایی مانند مقدار ترددهای جاده ای، ریلی، هوایی، مصرف سوخت و ماندگاری تلفن همراه در استان دقیق تر از سالهای گذشته سنجیده شده، اضافه کرد: آمار سفرها از شانزدهم در سامانه ثبت شده و هیچ سالی آمار تا این مقدار به واقعیت نزدیک نبوده است.

در این جلسه، پس از گزارش استانهای اردبیل، کردستان، اصفهان، فارس، همدان، سمنان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، تهران و خراسان جنوبی، فاطمی به صورت موردی شرایط هر یک را مورد آنالیز قرار داد و بر نکات لازم مربوط به تصادفات جاده ای، مدیریت ترافیک، اسکان اضطراری، رسیدگی به شکایت ها تاکید نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2124

به "کدام استانها بیشترین مقدار سفر و اقامت نوروزی را ثبت کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام استانها بیشترین مقدار سفر و اقامت نوروزی را ثبت کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید