کنگان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

به گزارش مجله رویگری، شهرستان ساحلی کنگان در جنوب استان بوشهر آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

کنگان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

به گزارش از ، شهرستان کنگان از توابع استان بوشهر با مساحت 600 کیلومتر مربع بر کرانه خلیج فارس واقع شده و مرکز این شهرستان در فاصله 210 کیلومتری جنوبی شرقی مرکز استان بوشهر واقع شده است.

ارتفاع اراضی شهرستان از سطح دریا به طور متوسط 5 متر است و شیب عمومی زمین از سمت شرق رشته کوه های زاگرس به سمت غرب سواحل نیلگون خلیج فارس است.

شهرستان کنگان از سمت شمال به شهرستان های دیر و جم، از سمت مشرق به شهرستان جم و استان فارس، از سمت جنوب به شهرستان عسلویه و سواحل نیلگون خلیج فارس و از سمت مغرب به سواحل نیلگون خلیج فارس و شهرستان دیر منتهی می گردد.

براساس نتایج سرشماری سال 1395 شهرستان کنگان 107 هزار و 801 نفر جمعیت دارد و از نظر جمعیت رتبه سوم را در استان داراست.

سایت 2 منطقه ویژه مالی انرژی پارس در بخش مرکزی شهرستان کنگان واقع شده است و این سایت فاز های 11، 12، 13، 14، 19، 22 تا 24 پارس جنوبی و چندین طرح LNG را در بر می گیرد.

جاذبه های گردشگری کنگان

شهرستان کنگان، با داشتن ساحل ماسه ای، آب و هوای معتدل، آثار تاریخی، بازارچه های عرضه کالا و غذا های محلی، همه ساله با استقبال مسافران در فصل بهار رو به رو می گردد.

از نقاط دیدنی و جاذبه های تاریخی، طبیعی و زیارتی این شهرستان می توان به ساحل خلیج فارس، چشمه بی بی حبش واقع در 2 کیلومتری ضلع شمال شرقی کنگان، ساحل چاه مجنون واقع در روستای چاه مجنون در کیلومتر 27 کنگان، بندر تاریخی سیراف با گور دخمه های تاریخی، قلعه نصوری، دژ ساسانی، چاه های سنگی، سنگ قبر های دوره اسلامی، موزه وایت هوس، چشمه بنو و مسجد امام حسن بصری که در 25 کیلومتری شهر کنگان واقع شده، بقعه سید غریب (مشهور به قبر شهید) واقع در شهر کنگان، امامزاده شاه حسین چاه 400 ساله بنک و جنگل حرا در شهر بنک در یک کیلومتری کنگان و قلعه شیخ کنعانی روستای پرک، اشاره نمود.

سیراف باید جهانی گردد

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان بوشهر در تبادل نظر با خبرنگار از ،گفت : سیراف از زمان ساسانیان ایجاد شد و در قرن های سوم و چهارم هجری قمری از نظر قدرت نظامی، سیاسی و مالی مهمترین بندر ایران در خلیج فارس بود.

نصرالله ابراهیمی اعلام کرد: دریانوردان و بازرگانان سیرافی نه تنها با بندر های پررونق خلیج فارس بلکه با هندوستان، چین و شرق آفریقا نیز در تجارت مستقیم و مستمر بودند.

وی توضیح داد: باید سیراف ثبت جهانی گردد و در همین زمینه طرح مدیریت حفاظتی سیراف در دست تدوین است که به ثبت جهانی آن یاری می نماید.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان بوشهر اضافه کرد: طرح های خوبی برای معرفی سیراف به هموطنان و گردشگران خارجی داریم که به جذب گردشگر یاری می نماید.

کوشش برای میزبانی بهتر از مسافران نوروزی

مسئولان شهرستان کنگان کوشش نموده اند این شهرستان را برای پذیرایی از مسافران نوروز 98 آماده تر از پیش نمایند.

معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان کنگان در تبادل نظر با خبرنگار از ، گفت: این شهرستان از سه شهر با نام های سیراف، کنگان وبنک و 9 روستا، دارد.

عباس بشی با بیان اینکه نوروز گذشته، این شهرستان جزو شهرستان های گردشگر پذیر استان بوشهر بوده است، ادامه داد: نوروز 97 در زمینه ارائه خدمات شهری به مسافران کاستی هایی وجود داشت که با کوشش های صورت گرفت امیدواریم در نوروز 98، این مسائل کمتر باشد.

وی اضافه کرد: 6 پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر در جاده های حادثه خیز شهرستان کنگان استقرار می یابند و هفت تیم نجات غریق نیز با امکانات مجهز در سواحل این شهرستان مستقر خواهند شد.

معاون فرماندار کنگان با اشاره به وجود یک هتل و دو هتل آپارتمان در این شهرستان، اعلام کرد: علاوه بر این، مدارس شهرستان و محل های مختلف را برای اسکان مسافران آماده نموده ایم.

بشی گفت: 28 چشمه سرویس بهداشتی و 12 چشمه حمام را هم برای استفاده مسافران نوروزی آماده نموده ایم.

وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به مناسبت نوروز، برگزاری جشن های بومی محلی در 10 شب نخست نوروز در شهر کنگان را یکی از مهمترین این برنامه ها مطرح کرد.

م

علیرضا بحرانی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 118

به "کنگان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید