گورستان ویورلی ، قبرستانی تاریخی با مجسمه هایی باشکوه

به گزارش مجله رویگری، قبرستان ویورلی را باید یکی از آرامگاه های مجلل و توریستی بحساب آورد که در شرق سیدنی ساخته شده است. در این قبرستان تاریخی، مجسمه و اشیای باستانی زیادی به صورت دست نخورده و سالم باقی مانده اند که مربوط به دوره ویکتوریا هستند. گورستان ویورلی استرالیا را باید یکی از زیباترین قبرستان های دنیا دانست. در اینجا، آرامگاه بزرگان و مشاهیر زیای قرار گرفته است و از این نظر، با گورستان پرلاشز فرانسه و کنسال گرین لندن مقایسه می گردد. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا شما را با دیدنی های گورستان ویورلی استرالیا آشنا کنیم.

گورستان ویورلی ، قبرستانی تاریخی با مجسمه هایی باشکوه

فهرست مطالب

تاریخچهآرامگاه مشاهیر و بزرگان استرالیاسنگ قبرهای جنگیمعماری

تاریخچه

احتیاج به ساخت قبرستان ویورلی در اوایل سال 1863 میلادی احساس شد. برای این منظور، چهار هکتار زمین توسط دولت نیو ساوت ولز خریداری گشت که در آن ویورلی ساخته گردد. پنج هکتار نیز بعدها از طرف همسایگان آن به گورستان ویورلی اضافه شد تا مساحت فعلی آن به 9000 هکتار برسد. اولین سنگ قبر گورستان ویورلی استرالیا مربوط به چهارم اوت 1877 بوده و تا سال 1894، افزایش مساحت این قبرستان ادامه داشت.

آرامگاه مشاهیر و بزرگان استرالیا

مشاهیر و بزرگان زیادی در قبرستان ویورلی به خاک سپرده شده اند. از این بین، چهره های ادبی مانند ژوال آرچیبالد، بانی و بنیانگذار بولتن و جایزه آرچیبالد؛ هنری کندال، شاعر قرن نوزدهم؛ ویلیام شریدان، بازیگر آمریکایی؛ دوروتی مک کلر، شاعر و نویسنده و اتل پدلی، نویسنده را میتوان اسم برد. آرامگاه چهره های مهم و تاثیرگذار دیگری هم در اینجا واقع شده است، از جمله لارنس هارگیو، یکی از پیشگامان صنعت هوانوردی؛ فانی دوراک، شناگر شناخته شده المپیک و سر جیمز مارتین، فرماندار نیو ساوت ولز.

سنگ قبرهای جنگی

این قبرستان تاریخی صرفا شامل آرامگاه مشاهیر ادبی و هنری و سیاسی نیست و 200 سنگ قبر جنگی نیز در این گورستان قرار دارند. برای شناسایی این محل، دروازه ای در جلوی محل قرارگیری مدفونین جنگهای جهانی اول و دوم هست. همچنین، در جلوی دروازه اصلی هم یک بنای یادبود برای نیروهای نظامی NSW ساخته شده که به یاد چندین افسر کشته شده در هنگام انفجار مین دریایی در میدل هد در سال 1891 است. لازم هست بدانید که حداقل یازده نفر از کشته شدگان جنگ داخلی آمریکا هم در این قبرستان مدفون شده اند.

معماری

معماری گورستان ویورلی است که این قبرستان تاریخی را یکی از زیباترین ها در نوع خود کرد. سنگ تراشی ها و نمونه هایی از هنر مراسم تشییع قرن نوزدهم با ویژگی های منحصر بفردی که داشته، در اینجا دیده می شوند. دست نخورده و سالم باقی ماندن این آثار، یکی از ویژگی های منحصر بفرد باستان شناسی این گورستان است. نمونه ای از این مجسمه های زیبا و قابل توجه، آرامگاهی بوده که والتر گریفین و بورشام کلمپ برای جیمز استوارت و خانواده او ساخته اند. بودجه دولت برای ساخت این مجموعه صرف نشده و مخارج این قبرستان تاریخی توسط خودش تامین می گردد. هزینه های که برای نگهداری سنگ قبرها دریافت می شوند، باعث شده که بعضی خانواده ها تمایلی به پرداخت آن نداشته باشند و همین، باعث تخریب شدن بعضی از آثار تاریخی شده است!

در ادامه بخوانیدمعرفی و بازدید از جاذبه های گردشگری سیدنیمنبع: همگردی
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1110

به "گورستان ویورلی ، قبرستانی تاریخی با مجسمه هایی باشکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورستان ویورلی ، قبرستانی تاریخی با مجسمه هایی باشکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید