یوشکا فیشر: خروج آمریکا از برجام اشتباه بود

به گزارش مجله رویگری، وزیر خارجه پیشین آلمان در واکنش به مواضع آمریکا در ارتباط با ایران گفت، اقدام واشنگتن مبنی بر خروج از توافق هسته ای اشتباه بود.

یوشکا فیشر: خروج آمریکا از برجام اشتباه بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوشکا فیشر وزیر خارجه اسبق آلمان درباره تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا و اقدامات آمریکا در این منطقه موضع گیری کرد.

فیشر در این مورد به روزنامه آلمانی تاگس اشپیگل گفت: من تصور نمی کنم که دونالد ترامپ خواهان جنگی بزرگ در خاورمیانه است. من همچنین فکر نمی کنم که تهران خواهان تقابل و جنگ باشد اما وقتی آمریکا آغاز به اعزام ناو هواپیما بر به منطقه می نماید و یا به تحرکات نیروهای هم پیمانش می پردازد این خطر زیاد است که واقعه ای ناخواسته رخ دهد.

وی اضافه کرد: اقدام یک سال پیش آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته ای با ایران اشتباه بود.در این توافق ایران وظیفه داشت که برنامه هسته ای خود را متوقف کند. من از خودم می پرسم که این (روند) کجا انتها می یابد. من هیچ نشانه ای در دستگاه قدرت ایران نمی بینم که رژیم سقوط کند و اگر ایران هم از توافق هسته ای خارج گردد در این صورت خطر جنگ افزایش خواهد یافت.

فیشر همچنین درباره امکان فروپاشی اروپا هم گفت که اروپا در شرایط خوبی نیست اما نمی توان از فروپاشی هم سخن گفت. هر اندازه که آینده اروپا در سایه تردید قرار بگیرد به همان میزان هم قوی تر خواهد شد.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 153

به "یوشکا فیشر: خروج آمریکا از برجام اشتباه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوشکا فیشر: خروج آمریکا از برجام اشتباه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید