15 خانه تاریخی ارگ بم به مرکز اقامتی تبدیل می گردد

به گزارش مجله رویگری، مدیرکل میراث فرهنگی کرمان با اشاره به اینکه خانه های ارگ بم به هتل تبدیل می گردد گفت: تا به امروز در این رابطه 15 خانه تاریخی بازسازی و احیا شده است.

15 خانه تاریخی ارگ بم به مرکز اقامتی تبدیل می گردد

فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی کرمان 29 شهریورماه 1401 در جلسه کارگروه گردشگری استان کرمان گفت:در کرمان بنا های تاریخی و ارزشمند زیادی وجود دارد که تعدادی از آن ها ثبت ملی شده و تعدادی دیگر نیز به علت نبود دسترسی به مالک آن ها به حال خود رها شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اضافه کرد: قانون، اجازه صدور پروانه ساخت به مالکان بنا های تاریخی ثبت شده را نمی دهد که این موضوع موجب شده بعضی مالکان، به فکر تخریب و ساخت بنایی تازه بیفتند.

فعالی با اشاره به بعضی اقدامات در مورد احیا و بازسازی بنا های تاریخی استان کرمان بیان نمود: خوشبختانه طی سال های گذشته کاروانسرای وکیل کرمان تبدیل به هتل و حمام تاریخی ابراهیم خان نیز به موزه سیم و زر مبدل شده است و مجموعه وزیری کرمان نیز به عنوان جاذبه ای تازه در بین جاذبه های تاریخی و گردشگری دیگر استان خودنمایی می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و پنجمین نمایشگاه ملی گردشگری این استان اشاره نمود و گفت: این نمایشگاه از 5 تا 9 آبان ماه در کرمان برگزار می گردد و امیدواریم در برپایی هرچه بهتر این نمایشگاه همکاری و مشارکت دیگر دستگاه های مرتبط را داشته باشیم.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2038

به "15 خانه تاریخی ارگ بم به مرکز اقامتی تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 خانه تاریخی ارگ بم به مرکز اقامتی تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید