128 نفر گردشگر خارجی در آبان ماه سال جاری از نهبندان بازدید کردند

به گزارش مجله رویگری، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهبندان از بازدید 128 گردشگر خارجی در قالب 18 تور از آثار و جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان نهبندان اطلاع داد.

128 نفر گردشگر خارجی در آبان ماه سال جاری از نهبندان بازدید کردند

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسین شبانی گفت: این گردشگران توسط شرکتهای خدمات مسافرتی گردشگری استان تهران، البرز، کرمان، اصفهان و خراسان جنوبی در آبان ماه سال جاری از آثار و جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان نهبندان بازدید کردند.

وی ادامه داد: این تورها به صورت یک روز تا شش شبانه روز در منطقه حضور داشته اند و علاوه بر بازدید از کوههای مریخی، آسبادها، موزه مردم شناسی، قلعه نهبندان و باغ های زیتون روستای چاهداشی، مهمترین مقصد آنها بیابان لوت و روستای دهسلم بوده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهبندان اعلام کرد: میزان خرید صنایع دستی توسط این گردشگران 30 میلیون ریال می باشد.

شبانی اضافه نمود: از مهمترین مزایایی ورود گردشگران خارجی و داخلی به شهرستان فراهم کردن زمینه های توسعه منطقه است که فرصتها و امکاناتی را به ویژه برای اشتغال و درآمد روستائیان فراهم می سازد و نقش مؤثری در احیاء و نوسازی نواحی روستایی دارد.

وی ادامه داد: گردشگری روستایی، موتور محرکه اصلی در زمینه بهبود و رشد مالی روستاها محسوب می گردد و با ایجاد فرصتی راهبردی سبب تنوع اقتصاد محلی شده و با ایجاد فرصتهای شغلی مولد مبتنی بر قابلیتهای موجود در روستا، سبب افزایش سطح رفاه، استاندارهای زندگی، درآمد و امنیت در روستا می گردد.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهبندان گفت: یکی از بهترین راههای نجات روستاهی کشور از مسائل و مسائل اجتماعی، مالی و زیست محیطی و رسیدن به عدالت اجتماعی و جغرافیایی، توجه هر چه بیشتر مسئولین و مردم به توسعه و گسترش گردشگری روستایی است، زیرا در نهایت به توسعه پایدار روستا می انجامد.

شبانی اذعان داشت: به همین دلیل مهمترین روستاهایی که تا به امروز از مزایای ورود گردشگران برخودار شده اند دهسلم و چاهداشی می باشد و در حال حاضر قصد راه اندازی کارگاه صنایع دستی در 8 غرفه را در روستای چاهداشی و آموزش افراد در رشته های تراش سنگ، پخل بافی، گلیم بافی، پارچه بافی، سیاه چادر بافی، سفالگری، چرم و دباغی سنتی با همکاری دهیاری هستیم.

وی اضافه نمود: با توسعه زیرساختهای گردشگری در جهت چاهداشی- خوسف می توان یاری موثری به توسعه روستاهای در این جهت (آتشکده - تنها آتشکده در جنوب خراسان، میغان، دهنو، سیدال، برک، هیرد و روستاهای شهرستان خوسف) که علاوه بر جاذبه های تاریخی خوب دارای کارگاه های مهمی در زمینه پارچه بافی، گلیم است انجام داد.

ورود گردشگران آرژانتینی به شهرستان بیرجند

روز گذشته گردشگران آرژانتینی از بناهای تاریخی شهرستان بیرجند بازدید کردند.

فولادی سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان بیرجند ضمن بیان این خبراضافه نمود: دو گردشگر آرژانتینی از بناهای باغ اکبریه، موزه ها، باغ و عمارت رحیم آباد، مدرسه شوکتیه، خانه پردلی، آب انبارها و بافت تاریخی بازدید کردند که این تور توسط شرکت پرتو شرق برگزار گردید.

برگزاری کمیسیون نرخ گذاری هتلها و مهمانپذیرهای شهرستان بیرجند

کمیسیون نرخ گذاری واحدهای اقامتی شهرستان بیرجند، در محل هتل جهانگردی بیرجند و با حضور مسئولین انجمن صنفی کارفرمایان واحدهای اقامتی و کارشناسان گردشگری شهرستان بیرجند و اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار گردید.

فولادی سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان بیرجند ضمن بیان این خبر اضافه نمود: طی جلسه مذکور پس از بحث و گفتگو مقرر شد که نرخ واحدهایی که پیروز به دریافت گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری شده اند، براساس شیوه نامه اجرایی سازمان متبوع 20 درصد، واحدهایی که در شرف دریافت گواهینامه مذکور می باشند 12 درصد و واحدهایی که تا به امروز نسبت به استاندارد سازی اقدام نکرده اند 8 درصد افزایش نرخ اقامت داشته باشند.

همچنین در مورد نرخ اغذیه رستوران واحدهای مذکور مقرر شد 10 درصد افزایش نرخنامه، نسبت به سال گذشته افزایش اعمال گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 639

به "128 نفر گردشگر خارجی در آبان ماه سال جاری از نهبندان بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "128 نفر گردشگر خارجی در آبان ماه سال جاری از نهبندان بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید