25 ایده خلاقانه برای استفاده مجدد از شیشه های خالی

به گزارش مجله رویگری، تا به حال فکر نموده اید که وقتی مربا، سس مایونز یا زیتون تمام می گردد از شیشه آن چه استفاده هایی می توان داشت؟ معمولا از این شیشه ها برای نگهداری حبوبات یا دمنوش و سبزیجات خشک شده استفاده می کنیم. گاهی هم مرباهای خانگی پخته شده را داخل آن ها ریخته و در یخچال می گذاریم. اما وقتی تعداد این شیشه ها زیاد می گردد و دیگر جایی برای نگهداری آن ها نداریم باید چه تصمیمی بگیریم؟ ما فکر می کنیم که بهترین کار استفاده مجدد به جای بازیافت شیشه است.

25 ایده خلاقانه برای استفاده مجدد از شیشه های خالی

امروز در خبرنگاران مگ قصد داریم 25 ایده خلاقانه برای استفاده از شیشه های خالی را به شما آموزش بدهیم تا شیشه های اضافه را به سطل های بازیافت شیشه نسپارید.

25 ایده خلاقانه برای استفاده مجدد از شیشه های خالی

1.

شیشه را با کمی آب و شکر پر کنید و گل های تازه را در آن بگذارید. حالا یک گلدان ساده، زیبا و ماندگار دارید که می توانید آن را به راحتی در هر قسمت از خانه قرار بدهید.

2.

اگر قرار است به مهمانی بروید می توانید کمی مربا، مارمالاد یا دمنوش مخلوط آماده کنید و در یکی از این شیشه ها بریزید. روی آن را با یک برچسب و روبان تزیین کنید و به عنوان هدیه به میزبان بدهید.

3.

اگر قرار است برای دوستتان هدیه ای بفرستید یک شیشه را با روبان، برچسب، گل های خشک شده و وسایل مختلف تزیین کنید و هدیه اتان را در آن قرار دهید. گیرنده حتما از دریافت هدیه شما خرسند می گردد.

4.

به جای رها کردن شیشه در مخزن بازیافت شیشه، کمی ماسه یا مهره رنگی در آن بریزید و یک لامپ کوچک در آن قرار دهید تا یک فانوس کوچک و زیبا داشته باشید. می توانید به لبه شیشه یک دسته وصل کنید یا با نخ یک آویز بسازید و شیشه را از دیوار یا سقف آویزان کنید.

5.

روغن زیتون را با سبزیجات معطر خشک شده یا میوه های مختلف در شیشه بریزید و در گوشه ای از اتاق قرار دهید تا عطر آن در فضا پخش گردد. همچنین می توانید در آن ها را ببندید و در یخچال بگذارید تا هر وقت احتیاج داشتید مقداری از روغن را در عصاره سوز ریخته و با گرم کردن آن، عطر آن را در فضا پخش کنید.

6.

در یک شیشه با کمی ماسه، سنگ و گیاه، یک تراریوم زیبا بسازید.

7.

یک شیشه خوشبختی درست کنید. شیشه ای را انتخاب کنید، اتفاقات خوبی که برایتان می افتد را روی کاغذ بنویسید و در شیشه بگذارید. وقتی شیشه پر شد تمام کاغذها را خارج نموده و آغاز به خواندن کنید. یادآوری اتفاقات خوب می تواند در شما احساس خوشبختی ایجاد کند.

8.

یک گوی برفی درست کنید. در قسمت داخلی درِ شیشه عروسکی که دوست دارید بچسبانید، داخل شیشه را با خرده یونولیت و آب پر کنید. حالا درِ شیشه را محکم ببندید و آن را برگردانید. شیشه را از قسمت در روی میز قرار دهید و از گوی برفی زیبایتان لذت ببرید. با هر بار تکان دادن شیشه دانه های یونولیت در آب پخش می شوند و یک صحنه زمستانی زیبا خواهید داشت.

9.

اگر دوست دارید صبح ها ماست میوه ای و جو دو سر بخورید می توانید از شب قبل آن را آماده نموده، در شیشه ریخته و در یخچال بگذارید. با این کار صبح ها بلافاصله بعد از بیدار شدن صبحانه اتان آماده است.

10.

از شیشه ها به عنوان لیوان بهره ببرید. نوشیدنی های ترکیبی خوش رنگ و تابستانی را در شیشه بریزید و از مهمان ها یا اعضای خانواده خود پذیرایی کنید.

11.

پمپ قوطی صابون مایع یا مایع ظرفشویی قدیمی را روی یک شیشه نصب کنید و یک قوطی مادام العمر برای شوینده ها داشته باشید.

12.

دانه های قهوه را پودر کنید و در شیشه بریزید. حتی می توانید ترکیب دلخواه اتان برای شیر کاکائو را آماده کنید و در شیشه بریزید تا هر وقت خواستید شیرکاکائو درست کنید به راحتی فقط یک قاشق از آن ترکیب بردارید. ترکیب پودر کاکائو، شکر، کافی میت و کمی دارچین بسیار خوش طعم می گردد! حتی می توانید مواد لازم برای تهیه یک نوشیدنی یا میان وعده را در شیشه بریزید و به دوستتان هدیه بدهید.

13.

با شیشه ها قلمدان یا گلدان درست کنید. با این کار هم باری به فرآیند بازیافت شیشه اضافه ننموده اید و هم به صورت رایگان صاحب یک یا چند قلمدان و گلدان زیبا شده اید.

14.

یک شیشه را با خاک پر کنید، در آن سیر یا پیازچه بکارید و آن را روی پیشخوان آشپزخانه قرار دهید.

15.

مواد ترشی دلخواه اتان را خرد کنید و همراه با سرکه در شیشه بریزید. به همین راحتی یک شیشه ترشی خانگی درست می کنید.

16.

مواد براق و درخشنده مثل پولک و اکلیل را در شیشه بریزید و در آن را محکم ببندید. حالا شما یک آسمان کوچک در یک شیشه دارید که می تواند ساعت ها فرزندتان را سرگرم کند.

17.

هنر ویترای را روی شیشه ها تمرین کنید تا هم یکی از صنایع دستی زیبا را یاد بگیرید و هم چند وسیله دکوری زیبا برای خانه تهیه کنید. از شیشه های ویترای شده می توانید به عنوان جاشمعی، جای چای و شکر یا حتی گلدان بهره ببرید.

18.

برای هر یک از اعضای خانواده شیشه پیشنهادات و یادآوری تاریخ ها درست کنید. پیشنهادتان برای هر شخص را در شیشه مخصوص به او قرار دهید. همچنین می توانید تاریخ های مهم را در یک شیشه قرار دهید تا همه به آن ها دسترسی داشته باشند.

19.

سبزیجات سالاد را خرد کنید و لایه لایه در شیشه قرار دهید. وقتی زمان غذا خوردن فرا رسید به راحتی چاشنی ها را به سالاد اضافه نموده و شیشه را تکان دهید تا با هم مخلوط شوند. بهتر است سبزیجاتی که آب می اندازند، مثل گوجه فرنگی، را در پایین ترین لایه قرار دهید و سبزیجات نازکی مثل کاهو را در بالاترین لایه. با این کار مواد سالاد تا زمان مصرف ترد و تازه باقی می مانند.

20.

شیشه ها را رنگ کنید و در قسمت های مختلف خانه قرار دهید تا جلوه تازه ای به فضای داخلی ببخشید.

21.

در شیشه ها چند شمع با عطر سنبل هندی قرار دهید و در شب های تابستان روشن کنید تا حشرات را از خانه فراری دهد.

22.

روی یک شیشه برچسبی زیبا بچسبانید و رویش بنویسد 52 دلیل برای اینکه دوستت داشته باشم. سپس روی 52 تکه کاغذ دلایل دوست داشتن شریک زندگی یا دوستتان را بنویسید و در شیشه قرار دهید. این شیشه می تواند یک هدیه زیبا و خاص برای روز ولنتاین، تولد یا سالگرد ازدواج باشد. البته تعداد دلایل دوست داشتن را می توانید خودتان تغییر دهید و حتما لازم نیست که فقط 52 دلیل داشته باشید!

23.

وسایل آرایشی و بهداشتی خشک را در شیشه ها بگذارید. شیشه ها وسیله مناسبی برای نگهداری گوش پاک کن، پد صورت و پنبه ها هستند.

24.

تعدادی ماسک، به اندازه مصرف یک هفته، را در شیشه قرار دهید و روی میزی که در قسمت ورودی خانه قرار گرفته است بگذارید. با این کار هم به راحتی به ماسک دسترسی دارید هم جعبه اصلی ماسک ها در محلی تمیز و دور از دسترس قرار گرفته است.

25.

یکی از شیشه ها را به قلک تبدیل کنید و هر روز کمی پول در آن بریزید تا برای مواقع خاص یک پس انداز کوچک داشته باشید.

سخن آخر

شیشه های یکی از مواد مصرفی هستند که می توانیم بعد از اینکه خالی شدند، به جای قرار دادنشان در سطل زباله آن ها را به دست سطل های بازیافت شیشه بسپاریم. اما راه های بهتری برای استفاده از این وسایل هم وجود دارد. در این مطلب 25 روش ساده، خلاقانه و کاربردی برای استفاده از شیشه های خالی را یاد گرفتیم. اگر شما هم روش خاصی برای استفاده از این شیشه ها دارید می توانید در قسمت کامنت ها بنویسید تا ما و دیگران از آن استفاده کنیم. همه ما در کنار هم می توانیم در راه کاهش فراوری زباله، استفاده مجدد از وسایل و نجات زمین قدم های مؤثری برداریم.

منبع: forgerecycling

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1597

به "25 ایده خلاقانه برای استفاده مجدد از شیشه های خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 ایده خلاقانه برای استفاده مجدد از شیشه های خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید