آخرین تحولات کرونایی اقتصاد دنیا

به گزارش مجله رویگری، کانادا از یک بسته محرک عظیم برای مقابله با کرونا رونمایی کرد.

آخرین تحولات کرونایی اقتصاد دنیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشورها در سراسر دنیا به مقابله با ویروسی که تا به امروز جان بیش از 30 هزار نفر را گرفته است ادامه می دهند.

کانادا

جاستین ترودو، تخست وزیر کانادا از یک بسته عظیم محرک 200 میلیارد دلاری برای به حداقل رساندن پیامدهای مالی ناشی از شیوع کرونا در این کشور رونمایی کرد. طبق این بسته، دولت تا 75 درصد دستمزد کارکنان کسب و کارهای کوچک و متوسط را که در نتیجه شیوع کرونا بیکار شده اند، پرداخت خواهد نمود و هم چنین اقداماتی دیگر نظیر تعلیق سررسید مالیاتی و خطوط اعتباری کم بهره برای این کسب و کارها در نظر گرفته شده است.

پیش بینی می گردد رشد مالی کانادا در سه ماهه نخست سال جاری به منفی 5.1 درصد برسد که در صورت تحقق، بدترین رشد ثبت شده در این کشور از دهه 1960 بوده است. بانک مرکزی این کشور پیشتر با هدف یاری به رشد مالی، نرخ بهره را به 0.25 درصد تقلیل داد.

شیوع کرونا در زمانی که قیمت نفت به دنبل جدال نفتی روسیه و عربستان به سطح کم سابقه ای رسیده، فشارها بر اقتصاد کانادا را مضاعف نموده است.

به گفته ترودو، حدود یک میلیون کانادایی در خطر از دست دادن موقت شغل های خود قرار دارند.

قرقیزستان

رییس جمهور قرقیزستان در اجلاسی اضطراری با مقامات کشوری و محلی، راهکارهای مقابله با ویروس کرونا و به حداقل رساندن آسیب های مالی را آنالیز کرد. وی هم چنین به نمایندگان این کشور در نهادهای بین المللی نظیر بانک دنیای و صندوق بین المللی پول دستور داده است تا راهکارهای دریافت یاری از این نهادها را آنالیز نمایند.

پرتغال

بانک مرکزی پرتغال در گزارشی با حتمی خواندن ورود اقتصاد این کشور به رکود پیش بینی نموده است اقتصاد این کشور در نتیجه شیوع کرونا 3.1 درصد کوچک گردد و نرخ بیکاری نیز تا 10 درصد افزایش یابد. اقتصاد این کشور سال قبل 2.2 درصد رشد نموده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 814

به "آخرین تحولات کرونایی اقتصاد دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تحولات کرونایی اقتصاد دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید