آیا ویتامین ها در برابر سویه دلتا محافظت ایجاد می نماید؟

به گزارش مجله رویگری، خبرنگاران/خراسان رضوی سویه دلتا همچنان در سراسر ایالات متحده توسعه می یابد و باعث شده افراد در پی برترین روش ها برای جلوگیری از ابتلا به این سویه با قابلیت انتقال بالا باشند.

آیا ویتامین ها در برابر سویه دلتا محافظت ایجاد می نماید؟

به نقل از نیوز سازمان های بهداشتی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها(CDC) و سازمان بهداشت جهانی(WHO) به مردم توصیه کردند که به اسم اولین خط دفاعی در برابر کووید-19 واکسینه شوند.

متاسفانه بسیاری از مردم در پی وسایل حفاظتی جایگزین از جمله داروی آیورمکتین، داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین و حتی ویتامین ها هستند که به وسیله مقامات بهداشتی توصیه نشده است.

بسیاری از افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود از مکمل های غذایی مانند ویتامین C یا زینک(روی) استفاده می نمایند اما کلینیک مایو ایالات متحده در این خصوص گفت: بعید است که این مکمل ها بر عملکرد سیستم ایمنی بدن افراد تاثیر داشته باشد و از بیمار شدن جلوگیری کند.

دکتر ساندرا آدامز، پروفسور زیست شناسی و ویروس شناس دانشگاه ایالتی مونت کلر، هم اظهار کرد: ویتامین ها نمی توانند به مقدار کافی پاسخ ایمنی بدن را تقویت نمایند تا از ابتلا به ویروس کرونا یا هر گونه دیگر جلوگیری نمایند.

آدامز ادامه داد: ویتامین ها نمی توانند از عفونت ناشی از نوع دلتا پیشگیری و در هیچ مرحله ای در تکثیر ویروس سارس-کوو-2(SARS-CoV-2) یا انواع آن تداخل ایجاد نمایند. بعلاوه ویتامین ها برای تقویت پاسخ ایمنی برای جلوگیری از آغاز بیماری کافی نیستند.

در حال حاضر و بر اساس اظهارات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نوع دلتا دلیل 99 درصد از تمام موارد ابتلا به کووید است.

دیویدسون هارمر، پروفسور بهداشت جهانی و پزشکی در دانشکده های بهداشت عمومی و پزشکی دانشگاه بوستون، ده ها سال در خصوص تعاملات بین تغذیه، عفونت و اهمیت ریزمغذی ها برای عملکرد سیستم ایمنی تحقیق نموده است.

هارمر گفت: در حالی که مصرف ویتامین ها و مواد معدنی برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی مهم است اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مصرف ویتامین ها از فرد در برابر ابتلا به کووید-19محافظت می نماید.

هارمر می گوید: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به سارس-کوو-2(ویروسی که باعث کووید-19 می گردد) مرتبط است. با این حال مطالعات محدودی که مکمل های ویتامین D را برای جلوگیری از عفونت ارزیابی نموده اند، هیچ نتیجه سودمندی نداشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1702

به "آیا ویتامین ها در برابر سویه دلتا محافظت ایجاد می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ویتامین ها در برابر سویه دلتا محافظت ایجاد می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید