اتحادیه اروپا از کوشش های کویت در خلیج فارس استقبال کرد

به گزارش مجله رویگری، دفتر سخنگویی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه با صدور بیانیه ای از کوشش و یاری های دولت کویت برای ایجاد تفاهم در منطقه خلیج فارس استقبال کرد.

اتحادیه اروپا از کوشش های کویت در خلیج فارس استقبال کرد

با ما سفر کنید و با تور مسافرتی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است که اتحادیه از بیانیه شیخ احمد ناصر آل محمد آل صباح وزیر خارجه کویت مبنی بر اینکه کوشش ها برای حل بحران در شورای همکاری خلیج [فارس] مثمر ثمر بوده استقبال می نماید.

این بیانیه ضمن تقدیر از تلاس های دولت کویت در این زمینه می افزاید که اتحادیه اروپا به حمایت از کوشش های این کشور برای میانجیگری ادامه می دهد. حل و فصل اختلافات داخلی باعث می گردد تا شورای همکاری خلیج [فارس] اتحاد خود را به دست آورده و رسالت مهمی را که برعهده دارد از سربگیرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه یادشده خاطر نشان می نماید که برای تقویت مشارکت دیرینه خود با شورای همکاری خلیج فارس آمادگی دارد.

احمد ناصر محمد الصباح وزیر خارجه کویت دیروز آدینه در بیانیه ای اعلام نمود که در چارچوب ادامه کوشش ها برای آشتی کشورهای خلیج فارس، گفت وگوهای مثمرثمر انجام شد.

وی اضافه نمود: همه طرف هایی که در گفت وگوی آشتی شرکت داشتند، پافشاری خود برای برقراری ثبات کشورهای خلیج فارس را ابراز داشتند.

از سویی محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در واکنش به بیانیه کویت دو توییتی نوشت: بیانیه کشور کویت، گامی مهم به سوی حل بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز با استقبال از تفاهم نامه در خلیج فارس که توسط کویت اعلام شده است، نوَشت: سیاست خارجی ایران از دیرباز و همیشه مبتنی بر دیپلماسی، روابط خوب همسایگی و گفت و گوی منطقه ای بوده است.

عربستان، بحرین، امارات و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط خود را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را هم به روی دوحه بستند.

این کشورها برای از سرگیری روابط، 13 شرط معین نموده بودند اما قطر با بیان اینکه شروط معین شده ناقض حق حاکمیت این کشور است، تا به امروز به آن تن نداده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1251

به "اتحادیه اروپا از کوشش های کویت در خلیج فارس استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا از کوشش های کویت در خلیج فارس استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید