احتمالات بازارهای دلار و طلا ، اخباری که بازارها را متاثر خواهد نمود

به گزارش مجله رویگری، علی حیدری، تحلیلگر بازارهای اقتصادی درباره معادلات بازار جهانی در هفته پیش رو برای خبرنگاران نوشته است که هفته گذشته در اوج خوش بینی ناگهان رئیس رزرو بانک امریکا پیش بینی بدبینانه ای از چشم انداز اقتصاد امریکا عنوان نمود و بازار وارد ریسک گریزی شد.

احتمالات بازارهای دلار و طلا ، اخباری که بازارها را متاثر خواهد نمود

بر اساس پیش بینی هفته گذشته این تحلیلگر نرخ بهره تغییری نکرد. حیدری در ادامه شرح می دهد که این هفته سه رئیس بانک مرکزی ژاپن، ایالات متحده و انگلستان درباره سیاست های پولی نشست خواهند داشت. این جلسات سرنخ های مهم در خصوص فرایند ارزهای مربوطه ارائه خواهند کرد.

دلار امریکا: روز سه شنبه پاول، رئیس فدرال رزرو در برابر اعضا کمیته امور بانکی مجلس سنا امریکا درباره سیاست های پولی و شرایط اقتصاد امریکا صحبت خواهد نمود و احتمالا جوابگوی سوالات سناتورها خواهد بود.

به نظر می رسد فدرال رزرو از حجم خرید اوراق خزانه کاسته است و برخلاف سخنان ناامیدانه هفته گذشته رئیس فدرال رزرو، این تناقض یعنی دلار در حیطه جهانی آماده یک صعود است.

یورو: این ارز تا روز آدینه بیشتر تحت تاثیر دلار خواهد بود و هم زمان اخبار و شایعات درباره چگونگی حمایت صندوق مالی ناحیه یورو، سبب حرکت ها و نوسانات شدید خواهد شد. فعالان این ارز روز آدینه پیگیر جلسه ویدئویی رهبران ناحیه یورو باشند.

حتی اگر تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه هم ندارید هر جمله یا کلمه درباره بسته حمایتی 750 میلیارد یورو اثر لحظه ای صعودی خوبی برای جفت ارز یورو و دلار دارد، در غیر این صورت EURUSD تا محدوده 1.1214 و حتی 1.1174 نزول خواهد داشت.

پوند انگلستان: روز پنج شنبه بانک مرکزی انگلستان نشست خواهد داشت در صورت اعلام نگرانی از شرایط مالی و اعلام کاهش نرخ بهره، فروش بر پوند افزایش خواهد یافت. برای جفت ارز GBPUSD حمایت 1.2504 تا 1.2400 مهم و 1.2800 مقاومت مهمی هستند.

دلار کانادا: افزایش آرام قیمت جهانی نفت و مدیریت صحیح دولتمردان کانادا در بحران کرونا سبب شد تا این ارز رشد مناسبی داشته باشد اما این هفته احتمال کاهش قیمت نفت را داریم و جفت ارز USDCAD می توانند تا محدوده 1.3804 صعود احتمالی داشته باشند.

ین ژاپن: بانک مرکزی ژاپن روز سه شنبه نشست برگزار می نماید انتظار می رود که تنها به شرایط اقتصاد جهانی اشاره کند و از تداوم سیاست پولی حمایت کند.

اونس طلا: آنالیز صندوق اسپایدر نشان می دهد که در حال افزایش موجودی طلاست، این یعنی قیمت اونس احتمالا افزایش یابد. در نظرسنجی سایت کیتکو سرمایه گذاران خرد و کلان انتظار افزایش قیمت اونس را دارند. از نظر من انس در محدوده 1764 تا 1691 فرایند رنج Neutral دارد.

باید تاکید کنیم تحلیل فوق برگرفته از آنالیز اقتصاد کلان کشورهایی با اقتصاد قوی و اثرگذار در حیطه بین الملل بود این احتمال وجود دارد که هر نوع خبر یا رویداد این تحلیل را رد یا تایید کند تحلیل بالا، هیچ گونه آموزش یا سیگنال نیست.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 960

به "احتمالات بازارهای دلار و طلا ، اخباری که بازارها را متاثر خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمالات بازارهای دلار و طلا ، اخباری که بازارها را متاثر خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید