اظهار نگرانی از افت آب های زیرزمینی و فرونشست دشت ورامین

به گزارش مجله رویگری، فرماندار شهرستان قرچک گفت: افت آب های زیرزمینی و فرونشست دشت ورامین نگرانی هایی برای این شهرستان ایجاد کرده ، پس نیاز است بصورت بهینه از منابع آب استفاده شود.

اظهار نگرانی از افت آب های زیرزمینی و فرونشست دشت ورامین

به گزارش خبرنگاران، بهمن خطیبی عصر پنجشنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان مشترک با کارگروه رفع موانع تولید افزود: کارگروه رفع موانع تولید با توجه به شروع کاشت در فصل پاییز و بررسی درخواست های کشاورزان و رفع مسائل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: کارشناسان مربوطه بایستی به طور دقیق مسائل کشاورزان و به طور کل مسائل حوزه کشاورزی را رصد و در هر جلسه از کارگروه تعدادی از آنها بررسی و منجر به نتیجه شود.

فرماندار شهرستان قرچک اظهار داشت: ارائه راهکارهای قانونی برای رفع مسائل صاحبان صنایع و تولیدات کشاورزی از وظایف اعضای کارگروه های تخصصی است و در این دولت با توجه به اینکه به موضوع رفع مسائل تولیدکنندگان در ستادهای اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید، شورای کشاورزی و ... اهمیت جدی داده شده، فرصتی فراهم کرده تا از تسهیلات و شرایط موجود به نفع منطقه استفاه کنیم.

خطیبی در ادامه از شهرک صنعتی قرچک بعنوان یکی از موتور محرکه های تولید، اشتغال و درآمد استان یاد کرد و یادآور شد: شهرک صنعتی قرچک در عقد قرارداد با سرمایه گذاران رشد خوبی داشته و نیاز است زیرساخت ها نیز با سرعت تأمین شود، همچنین احداث پست 63 برق نیاز اساسی این شهرک است که منطقه برق استان تهران باید اهتمام لازم را در احداث آن داشته باشد.

وی گفت: موضوعاتی که برای توسعه شهرک صنعتی قرچک ضروری است و همچنین بعنوان مطالبه بحق بارها از سوی صاحبان صنایع مطرح شده از سوی وزارتخانه ها و دستگاه های استانی در حال پیگیری است و حتی از مسئولان ملی برای مشاهده وضعیت از نزدیک و رفع مسائل دعوت کرده ایم.

فرماندار شهرستان قرچک همچنین به موضوع کشاورزی، کشت پاییزه، نزولات جوی و کشت گلخانه ای اشاره کرد و نحوه استفاده از منابع آبی را برای شهرستان مهم و حیاتی تلقی کرد.

وی در ادامه سخنان خود، پالایش سرزمینی کشاورزی را جزو برنامه های اولویت دار استان مطرح نمود.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان قرچک اظهار داشت: در شهرستان قرچک به دلیل نزدیکی به تهران بهترین موقعیت برای تولید محصولات استراتژیک فراهم است و این موضوع باید مدنظر جهاد کشاورزی، امور آب منطقه ای و آب و فاضلاب باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 375

به "اظهار نگرانی از افت آب های زیرزمینی و فرونشست دشت ورامین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهار نگرانی از افت آب های زیرزمینی و فرونشست دشت ورامین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید