افزایش ظرفیت پذیرش دو زیرگروه برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان

به گزارش مجله رویگری، ساسکاچوان پذیرش در زیرگروه های مهاجرتی محبوب خود را افزایش داد.

استان ساسکاچوان کانادا حدنصاب پذیرش درخواست های سالیانه خود در دو زیرمجموعه مهاجرتی محبوب از برنامه انتخاب استانی ساسکاچوان (SINP) را افزایش داده است و احتمال می رود که قبل از خاتمه سال 2017 درخواست های بیشتری پذیرش شوند.

افزایش ظرفیت پذیرش دو زیرگروه برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

افزایش پذیرش درخواست ها در دو زیرگروه نیروی متخصص بین المللی SINP- اکسپرس اینتری و زیرگروه نیروی متخصص بین المللی- مشاغل مورد نیاز، صورت می پذیرد.

از ابتدای راه اندازی این برنامه در سال 2015، ثابت شده است که هر دو زیرگروه، بین گروه متنوعی از متقاضیان محبوب بوده اند. در هیچ یک از این زیرگروه ها متقاضی لازم نیست پیشنهاد کار (Job offer) از یکی از کارفرمایان کانادایی داشته باشد. متقاضیان پیروز گواهی انتخاب استانی را دریافت می نمایند و ممکن است از آن به منظور اپلای به سازمان IRCC برای اخذ اقامت دائم کانادا استفاده شود. همسر و شریک زندگی متقاضی و همچنین فرزندان وابسته می توانند مشمول این درخواست شوند.

متقاضیان هر دو زیرگروه باید در یکی از مشاغل مورد نیاز استان ساسکاچوان دارای سابقه کار باشند و حداقل 60 امتیاز از 100 امتیاز را در شبکه ارزیابی SINP دریافت نمایند.

زیرگروه مشاغل مورد تقاضا باعث می شود که متقاضیان پیروز یک سرتیفیکیت (گواهی) انتخاب استانی دریافت نمایند و سپس می توانند از آن برای درخواست اقامت دائم کانادا خارج از سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری فدرال استفاده نمایند. این برنامه ممکن است برای افرادی جذاب باشد که به خاطر پایینتر بودن شرایطشان از حداقل شرایط زبان (معیار زبان کانادایی سطح 4) مورد نیاز برای هر یک از برنامه های تحت مدیریت سیستم اکسپرس اینتری فدرال، نتوانسته اند وارد بانک شوند.

برای زیرگروه اکسپرس اینتری داوطلبین باید دارای پروفایل اکسپرس اینتری باشند. متقاضیان پیروز 600 امتیاز بیشتر در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) دریافت می نمایند که آنها را در راس صف انتخاب بانک اطلاعاتی در دراو بعدی قرار می دهد. بعد از انتخاب شدن، داوطلبین می توانند از طریق اکسپرس اینتری برای اقامت دائم اقدام نمایند و سازمان IRCC ظرف 6 ماه به بیشتر درخواست ها رسیدگی می کند.

سهمیه

هر یک از این زیرگروه ها چندین بار در سال 2017 بازگشایی شده اند و اغلب اوقات ظرف چند روز به حدبیشتر ظرفیت خود رسیده اند. جدیدترین دوره پذیرش درخواست ها در زیرگروه مشاغل مورد نیاز در آگوست 2017 انجام شد و ظرفیت آن 1,200 درخواست بود که سریعا ظرف یک روز پر شد. زیرگروه اکسپرس اینتری اخیرا در ماه جولای و با ظرفیت 600 درخواست بازگشایی شد و ظرف چهار روز به حد نصاب خود رسید.

اعلانیه 22 آگوست

دولت ساسکاچوان در تاریخ 22 آگوست به صورت آنلاین اعلان کرد که حدبیشتر تعداد درخواست هایی که تحت زیرگروه های نیروی متخصص SINP می پذیرد، افزایش خواهد یافت که اشاره به دوره های پذیرش بعدی این زیرگروه ها دارد و درخواست هادر آن به ترتیب زمان دریافتشان پردازش می شوند. اطلاعات ذکر شده، توسط کارکنان SINP تایید شده است.

گروهحدبیشتر تعداد درخواست های قبلیحدبیشتر تعداد درخواست های فعلیافزایش
اکسپرس اینتری1,7002,60053%
مشاغل مورد تقاضا3,0003,30010%

افزایش 900 درخواست دیگر در زیرگروه اکسپرس اینتری یک افزایش 53% از حدبیشتر مقدار قبلی درخواست ها را نمایش می دهد. بر اساس دوره های پذیرش قبلی، متقاضیان بالقوه در زیرگروه اکسپرس اینتری تنها در صورتی می توانستند درخواستی ارائه کرده و پیروز به دریافت انتخاب استانی شوند که از قبل خود را آماده کرده باشند. SINP از قبل اطلاع نمی دهد که دوره پذیرش دقیقا چه زمانی انجام می شود. یعنی افرادی که از قبل آماده هستند، در هنگام بازگشایی ناگهانی این زیرگروه، راحت تر می توانند برای ارائه درخواست خود اقدام نمایند. به گفته دادستان دیوید کوهن: میزان مستنداتی که SINP از متقاضیان می خواهد، گسترده تر از مستندات مورد نیاز برای ساخت یک پروفایل اکسپرس اینتری است.

به همین صورت، متقاضیان زیرگروه مشاغل مورد تقاضا نیز اگر به محض بازگشایی این زیرگروه، آماده ارائه درخواست خود باشند، پیروز تر خواهند بود. زیرا دوره پذیرش این زیرگروه معمولا کوتاه است.

لیست مشاغل

نزدیک به آخر ماه چولای، لیست مشاغل مورد نیاز هر دو زیرگروه به 42 شغل افزایش یافت و برای حدود نیمی از آنها، متقاضیان قبل از اینکه SINP به درخواست ها رسیدگی نماید، باید جواز کار حرفه ای سازمان مشخصی را اخذ نمایند. (لیست جدید مشاغل ساسکاچوان)

اندکی بعد، تغییراتی جزئی در لیست که شامل حذف یک شغل و افزودن شغل دیگر اعمال شد. نمی توان با قطعیت پیش بینی کرد که آیا دولت ساسکاچوان تغییرات دیگری اعمال خواهد کرد یا اینکه آیا این زیرگروه با همین معیارهای فعلی بازگشایی خواهد شد.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم ارزیابی مهاجرت کاری تکمیل کنید.

فرم ارزیابی مهاجرت کاری

فرم ارزیابی مهاجرت تحصیلی

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 757

به "افزایش ظرفیت پذیرش دو زیرگروه برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ظرفیت پذیرش دو زیرگروه برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید