اقدام فوری برای آنالیز موضوع هپکو

به گزارش مجله رویگری، خبرنگاران؛ استاندار مرکزی گفت: رئیس جمهوری در راستای آنالیز مسائل هپکو و مشخص تکلیف وضعیت سهامداری این واحد تولیدی، دستور پیگیری فوری صادر کردند.

اقدام فوری برای آنالیز موضوع هپکو

به گزارش خبرنگاران؛ سید علی آقازاده اضافه کرد: پیرو نامه هفته گذشته اینجانب به ریاست محترم جمهوری، دکتر روحانی ظرف مدت کمتر از 48 ساعت دستور طرح موضوع و پیگیری لازم در هیات دولت را ابلاغ کردند و موضوع هپکو در نشست هیات دولت مطرح و مباحثی شکل گرفت.

وی ادامه داد: رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز نامه ارسالی استاندار مرکزی و پاسخ رئیس جمهوری را به سه وزیر مرتبط با موضوع هپکو ارسال کردند.

استاندار مرکزی توضیح داد: فردا (یکشنبه) نشست مهمی در سازمان خصوصی سازی در مورد آنالیز وضعیت هپکو برگزار می گردد تا سهامداری این واحد فراوریی، صنعتی مشخص تکلیف گردد.

وی ادامه داد: یکی از دستور کارهای نشست فردا، آنالیز و امکان سنجی تعدادی از شرکت های معدنی در قالب کنسرسیوم است که هپکوی اراک می تواند برای آنها فرصت مناسبی برای توسعه مالی باشد.

آقازاده مطرح کرد: در نشست فردا در سازمان خصوصی سازی تعداد قابل توجهی از دستگاه های مسئول و نماینده استانداری مرکزی نیز حضور دارند که امیدواریم در این نشست و جلسه های بعدی که در هفته های آینده در تهران و اراک برگزار می گردد، شاهد شروع فراوری دائمی در شرکت هپکو باشیم.

شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.

هپکوی اراک در حال حاضر 25 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک فراوری می نماید که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد فراوری می گردد.

کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به بخش خصوصی واگذار شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 344

به "اقدام فوری برای آنالیز موضوع هپکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام فوری برای آنالیز موضوع هپکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید