سال جاری چه تعداد هیئت علمی جذب دانشگاه ها می شوند؟

به گزارش مجله رویگری، رئیس هیئت جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از استخدام حدود 1000 هیئت علمی در دانشگاه های وزارت علوم و کمتر از 2000 هیئت علمی نیز در دانشگاه های علوم پزشکی اطلاع داد.

سال جاری چه تعداد هیئت علمی جذب دانشگاه ها می شوند؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، محمدعلی کی نژاد، رئیس هیئت جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از جذب سالیانه حدود یک هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه های دولتی وزارت علوم اطلاع داد و اظهار کرد: در سال های گذشته تقریبا یک هزار عضو هیئت علمی جذب کردیم و برای امسال نیز حدود 960 نفر به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه های دولتی استخدام خواهیم کرد و مجوز جذب این افراد از سازمان امور اداری و استخدامی کشور کسب شده است. در واقع بودجه جذب این افراد نیز در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برآورد ما این است که جذب حدود 960 عضو هیئت علمی در دانشگاه ها برای امسال کافی باشد و یقین داریم با جذب این افراد تا حدودی احتیاجهای دانشگاه ها برطرف خواهد شد.

رئیس هیئت جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد شرایط جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: با توجه به اینکه در وزارت بهداشت خدمات مختلفی اعم از درمانی و پزشکی نیز ارائه می گردد از فارغ التحصیلان دوره های پزشکی در تخصص های مختلف با عنوان طرح استفاده می نمایند و این افراد باید در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشغول ارائه خدمت شوند و بعد از گذراندن طرح کار بر اساس اعلام احتیاج دانشگاه ها و مجوز اعلامی از سوی وزارت بهداشت جذب دانشگاه ها خواهند شد.

کی نژاد تأکید کرد: در وزارت بهداشت نیز سالیانه حدود و یا کمتر از دو هزار هیئت علمی جذب دانشگاه های علوم پزشکی می شوند و بعید می دانم دانشگاه ها تمامی این آمار را بتوانند جذب نمایند. چرا که از پتانسیل طرح فارغ التحصیلان استفاده می نمایند.

رئیس هیئت جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فارغ التحصیلان علوم پزشکی که در حال گذراندن طرح خود در دانشگاه ها هستند یک سال قبل از اتمام دوره طرح می توانند تقاضای جذب را ارائه دهند و دانشگاه ها نیز بنابر تقاضای خود این افراد را جذب می نمایند.

کی نژاد در مورد شرایط اعضای هیئت علمی بازنشسته دانشگاه ها گفت: این افراد قانون خاص خود را دارند و تقریبا بر اساس قانون اساتید تا سن 70 سالگی می توانند در دانشگاه ها ارائه خدمت دهند و دانشگاه ها دوسال قبل از بازنشستگی از اعضای هیئت علمی خود برنامه جایگزین اعضای هیئت علمی خود را دارد. بنابراین مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

منبع: ایسنا

4118/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1148

به "سال جاری چه تعداد هیئت علمی جذب دانشگاه ها می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری چه تعداد هیئت علمی جذب دانشگاه ها می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید