امضای توافقنامه ایجاد مرکز نظارت روسیه-ترکیه درباره قره باغ

به گزارش مجله رویگری، وزارت دفاع ترکیه از انتها مذاکرات مقامات آنکارا و مسکو و امضای توافقنامه مربوط به اصول کار مرکز مشترک کنترل بر آتش بس در منطقه قره باغ اطلاع داد.

امضای توافقنامه ایجاد مرکز نظارت روسیه-ترکیه درباره قره باغ

جهت دریافت خدمات هزینه ساخت ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، وزارت دفاع ترکیه امروز، سه شنبه با انتشار بیانیه ای، بیان کرد که مقامات مسکو و آنکارا مذاکرات فنی در مورد مبانی و اصول فعالیت مرکز مشترک روسی-ترکیه ای برای کنترل آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی را به انتها رسانده و توافق نامه ای در این زمینه امضا کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه یادآوری شده است که تمامی اقدامات لازم برای آغاز هر چه سریعتر کار این مرکز مشترک در حال اجرا است.

در اواسط نوامبر (اواخر آبان ماه)، مجلس ترکیه حکم رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور در مورد اعزام واحدهای نظامی به جمهوری آذربایجان را تصویب کرد.

بعد از آن، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان گفت که نیروهای نظامی روسیه و ترکیه در عملیات تأمین امنیت شهروندان در منطقه قره باغ حضور خواهند یافت.

خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه هم بیان کرد که نظامیان ترکیه اعزامی به آذربایجان، به مدت یک سال در یک مرکز نظارت مشترک با روسیه در مورد قره باغ کوهستانی فعالیت خواهند کرد.

در این رابطه، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روس تأکید کرد که دستور اعزام نیروهای ترکیه ای به آذربایجان یک موضوع داخلی ترکیه است و به ایجاد مرکز نظارت بر آتش بس در قره باغ، بر اساس توافق دوجانبه بین مسکو و آنکارا مربوط می گردد .

انتهای­­ پیغام،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1206

به "امضای توافقنامه ایجاد مرکز نظارت روسیه-ترکیه درباره قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای توافقنامه ایجاد مرکز نظارت روسیه-ترکیه درباره قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید