درخواست روسیه از اروپا برای حمایت از فرایند صلح قره باغ

به گزارش مجله رویگری، سرگئی لاوروف وزیرامورخارجه روسیه از کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا خواست از فرایند حل و فصل صلح آمیز مسائل قره باغ حمایت نمایند.

درخواست روسیه از اروپا برای حمایت از فرایند صلح قره باغ

جهت دریافت خدمات ساخت ویلا کردان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف روز پنجشنبه در جلسه وبیناری وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا، با تاکید بر لزوم حمایت این سازمان از فرایند صلح در قره باغ گفت: توانمندی سازمان امنیت و همکاری اروپا برای حل و فصل مناقشات مورد احتیاج است.

وی توضیح داد: توافق هایی که برای حل و فصل شرایط های بحرانی در محدوده کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا بدست می آید باید از سوی کشورهای عضو این سازمان حمایت گردد تا به اجرای این توافق ها یاری گردد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: انتظار چنین رویکردی در خصوص حل و فصل مناقشه قره باغ داریم که برای یاری به این فرایند ادامه خواهیم داد.

لاوروف یادآورشد که مسکو همکاری بین سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا (روسیه، فرانسه و آمریکا) را عالی ارزیابی می نماید.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد که سازمان امنیت و همکاری اروپا باید نقش خود در مبارزه با تروریسم را در شرایطی که در کشورهای اروپا اعمال تروریستی رخ می دهد، افزایش دهد.

وی همچنین بر ضرورت مشارکت بیشتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید نمود.

درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ششم مهر ماه گذشته در منطقه مورد مناقشه قره باغ شروع شد و در 9 نوامبر(19 آبان ماه) گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان انتها یافت.

جمهوری آذربایجان پیروز شد در جریان این جنگ 44 روزه هفت شهرستان و نیز چند منطقه راهبردی اشغال شده در سالهای 1992 و 1993 از سوی نیروهای ارمنی در قره باغ را آزاد کند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1208

به "درخواست روسیه از اروپا برای حمایت از فرایند صلح قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست روسیه از اروپا برای حمایت از فرایند صلح قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید