خبرنگاران پوتین : جمهوری آذربایجان و ارمنستان با آتش بس کامل موافقت کردند

به گزارش مجله رویگری، مسکو - خبرنگاران - کاخ کرملین اظهار داشت: الهام علی اف رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان و ولادیمیرپوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه بیانیه ای را مبنی بر اعلام آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ از ابتدای بامداد 10 نوامبر (امروز سه شنبه) به وقت مسکو امضا کردند.

خبرنگاران پوتین : جمهوری آذربایجان و ارمنستان با آتش بس کامل موافقت کردند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه بامداد سه شنبه در بیانیه ای گفت: بر اساس توافقنامه امضا شده بین سه طرف، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در مواضع خود متوقف و نیروی حافظ صلح فدراسیون روسیه در امتداد خط تماس در قره باغ و جمهوری ارمنستان مستقر می گردد.

همچنین آوارگان و پناهندگان به خاک قره باغ و مناطق مجاور تحت کنترل کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برمی گردند و تبادل اسرای جنگی، سایر افراد بازداشت شده و اجساد کشته شدگان انجام می گردد.

به همین دلیل کنترل ارتباطات حمل و نقل، با یاری مقامات سرویس مرزبانی روسیه انجام می گردد.

پوتین گفت: ما تصور می کنیم که توافقات اجرا شده شرایط لازم را برای حل و فصل طولانی مدت و تمام عیار بحران در اطراف قره باغ به صورت عادلانه و به نفع ملت های ارمنستان و آذربایجان ایجاد خواهد نمود.

وزارت دفاع روسیه هم اظهار داشت روسیه با هواپیمای حمل و نقل نظامی حافظ صلح، 470 قطعه تجهیزات نظامی را به قره باغ کوهستانی اعزام خواهد نمود.

این وزارتخانه گفت: برای کنترل آتش بس و درگیری ها در منطقه درگیری قره باغ، یک گروه صلحبان فدراسیون روسیه شامل یکهزار و 960 سرباز، 90 زره پوش، 380 واحد خودرو و تجهیزات ویژه مستقر می گردد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان هم در صفحه فیس بوک خود نوشت با رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و رهبر جمهوری آذربایجان الهام علی اف بیانیه ای را برای خاتمه دادن به جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردیم.

وی گفت من بیانیه ای را با روسای جمهور روسیه و آذربایجان برای خاتمه دادن به جنگ قره باغ امضا کردم. من این تصمیم را در نتیجه تجزیه و تحلیل عمیق گرفتم او گفت که او تصمیمی بسیار بسیار سخت گرفت.

درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 6 مهرماه گذشته شروع شده است و برغم این که با دخالت میانجیگران بین المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری ها بیش از یک ماه بود که همچنان با شدت ادامه داشت.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواهان خاتمه اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق معین سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه در منطقه قره باغ شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1143

به "خبرنگاران پوتین : جمهوری آذربایجان و ارمنستان با آتش بس کامل موافقت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوتین : جمهوری آذربایجان و ارمنستان با آتش بس کامل موافقت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید