امیر کویت به نمایندگان مخالف در مجلس هشدار داد

به گزارش مجله رویگری، شیخ نواف احمد الصباح امیر کویت به نمایندگان مخالف در مجلس این کشور هشدار داد و گفت: کویت و مردمان آن خط قرمز هستند و ما در هیچ شرایطی به کسی اجازه عبور از آن را نخواهیم داد.

امیر کویت به نمایندگان مخالف در مجلس هشدار داد

با ما همراه باشید و درباره خرید متعادل بیشتر بدانید.

شیخ نواف امروز (چهارشنبه) در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه السیاسه در خصوص اعضای مجلس امت (مجلس) کویت که دیروز به دلیل اختلاف نظر بر سر تصویب لایحه بودجه سال 22-2021 و مخالفت بعضی نمایندگان با اعضای دولت با یکدیگر درگیر شدند و در نهایت این غائله با دخالت نیروهای محافظ مجلس سرانجام یافت، این مطلب را ابراز داشت.

امیر کویت اضافه کرد: ما اقدامات و گزینه هایی داریم که هر کس بخواهد از این خط قرمز پا را فراتر بگذارد، سر جایش بنشانیم .

این اولین مصاحبه شیخ نواف پس از منصوب شدن به اسم امیر کویت در سپتامبر گذشته است که روزنامه السیاسه کویت در صفحه اول شماره امروز خود آن را چاپ و منتشر کرد.

وی گفت: ما با دقت اوضاع را زیرنظر داریم و پشت سر هم فرصت می دهیم، اما اگر اوضاع بخواهد منجر به آسیب تماشا کویت و مردمانش گردد، به آنها خواهیم گفت که در محاسبات خود تجتماشاظر کنید.

امیر کویت ادامه داد: ما به نظام دمکراتیک ایمان داریم و به آن افتخار می ورزیم و به هیچ کس اجازه نمی دهیم آن را برهم بزند، زیرا این نظام مبتنی بر یک قانون اساسی کاملا روشن است و حقوق و وظایف قوای سه گانه در آن به طور کاملا روشن و واضح تبیین شده است.

شیخ نواف اضافه کرد: اگر اختلاف نظر پیش بیاید دادگاه قانون اساسی مسئولیت دارد تا مواد مورد اختلاف با تبیین نماید و همگان باید به مقررات آن احترام بگذارند.

از زمان انتخاب مجلس امت (مجلس) کویت در دسامبر گذشته فضای درگیری با دولت بر آن حکمفرما بود و بر همین اساس دولت تنها پس از گذشت 28 روز از شکل گیری در سیزدهم ژانویه گذشته مجبور به استعفا شد.

نخست وزیر دولت مستعفی در 30 مارس گذشته دولت تازه را تشکیل داد، اما با توجه به اینکه از مجموع 50 عضو مجلس 31 نماینده با دولت مخالفت دارند، درگیری میان مجلس و دولت ادامه یافت.

مجلس کویت دیروز بودجه سال تازه خود را تصویب کرد که با درگیری بین اعضای دولت و مخالفان همراه بود. پس از تصویب لایحه بودجه با حمایت 32 تن از 63 قانون گذار درگیری میان اعضا در حضور وزیران دولت صورت گرفت.

نیروهای محافظت مجلس کویت برای برقراری نظم در پی درگیری مخالفان و حامیان دولت، وارد صحنه شدند. جلسه مجلس با وجود اینکه قانون گذاران مخالف تکیه بر کرسی های تعبیه شده برای وزیران زده بودند، ادامه پیدا کرد. این اقدام حربه ای است که آنها در هفته های اخیر مورد استفاده قرار دادند تا بر درخواست خود جهت پرسش از نخست وزیر بخاطر چندین مساله از جمله فساد تاکید نمایند.

بر این اساس، یکی از نمایندگان مخالف گفت که مشکل آنها بودجه نیست، بلکه آنها با دولت مساله دارند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1605

به "امیر کویت به نمایندگان مخالف در مجلس هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر کویت به نمایندگان مخالف در مجلس هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید