انتشار نسخه جدید پروتکل های بهداشتی المپیک 2020 توکیو، مقررات سختگیرانه تر شد

به گزارش مجله رویگری، برگزار کنندگان بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 برای حضور ورزشکاران در این رقابت ها قوانینی جدید و سخت گیرانه تر وضع کردند.

انتشار نسخه جدید پروتکل های بهداشتی المپیک 2020 توکیو، مقررات سختگیرانه تر شد

به گزارش خبرنگاران، کمیته برگزاری بازی های المپیک 2020 توکیو، کمیته بین المللی المپیک (IOC) و کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC)، امروز (چهارشنبه) از دومین سری از مقررات مربوط به این بازی ها رونمایی کردند که در آن ضوابط مربوط به حضور ورزشکاران تشریح شده است.

طبق بیانیه مشترک این سه کمیته که پس از جلسه نمایندگان آنها با حضور نمایندگان دولت و فرمانداری توکیو منتشر شد، تمام ورزشکاران و تمام آنهایی که ارتباطی نزدیک با رقابت نمایندگان دارند باید هر روز تست کرونا بدهند تا احتمال عدم شناسایی افراد ناقل ویروس برای جلوگیری از شیوع آن به حداقل برسد.

نسخه دوم قوانین منتشر شده برای بازی های المپیک 2020 بسیار سختگیرانه تر از نسخه اول است چرا که در نسخه اول قید شده بود ورزشکاران باید حداقل هر 4 روز یک مرتبه تست بدهند. علاوه بر این تمام شرکت نمایندگان در المپیک قبل از عزیمت به ژاپن باید دو نوبت تست داده باشند تا اجازه ورود به این کشور را داشته باشند. تمامی داوران، مربیان و اصحاب رسانه نیز تا سه روز پس از ورودشان به ژاپن به صورت روزانه باید تست کرونا بدهند.

از جمله دیگر موارد ذکر شده در نسخه دوم پروتکل های بهداشتی المپیک 2020 توکیو می توان به حداقل رساندن تماس با ورزشکاران در فاصله یک متر و کمتر از آن- البته ورزشکارانی که 14 روز از حضورشان در ژاپن می گذرد- و همینطور با شهروندان ژاپنی اشاره نمود. بدین منظور تمام شرکت نمایندگان در بازی های المپیک در اصل تنها مجاز به انجام اموری که در برنامه فعالیت هایشان درج شده، خواهند بود.

برگزار نمایندگان مسابقات همچنین در مورد مصداق تماس نزدیک در بازی های المپیک نیز شرح داده اند. آن دسته از افرادی که 15 دقیقه یا بیشتر بدون ماسک در فاصله یک متری با فردی که تست کرونایش مثبت شده در تماس بوده اند، دارای تماس نزدیک با فرد مبتلا تلقی می شوند که این شامل همه مکان ها از جمله اتاق های هتل و وسایل نقلیه هم می گردد. تأیید این موضوع با مقامات بهداشتی ژاپن خواهد بود.

ورزشکارانی که با فرد دارای کرونای تماس نزدیک داشته اند، تنها زمانی اجازه رقابت پیدا خواهند کرد که تست کرونای آنها منفی گردد. همچنین شرکت نمایندگان در بازی های المپیک در مدت برگزاری مسابقات تنها در مکان های معین شده قادر به صرف غذا خواهند بود و این شامل رستوران هتل محل اقامت شان و اتاق های شان می گردد.

تمامی شرکت نمایندگان باید تنها از وسایل نقلیه ای که برای جابجایی آنها توسط برگزار نمایندگان المپیک تدارک دیده شده، استفاده نمایند و اجازه استفاده از وسایل نقلیه عمومی را ندارند.

در بخش دیگری از بیانیه مشترک برگزار نمایندگان المپیک آمده که در مورد ظرفیت استادیوم ها و سالن های محل برگزاری مسابقات برای پذیرش تماشاگر در ماه ژوئن و بر اساس دستورالعمل های دولت در مورد حد مجاز حضور افراد تصمیم گیری خواهد شد. پیش از این هم در ماه مارس مقرر شده بود که از ورود تماشاگران سایر کشورها به ژاپن برای تماشای بازی ها ممانعت به عمل بیاید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1526

به "انتشار نسخه جدید پروتکل های بهداشتی المپیک 2020 توکیو، مقررات سختگیرانه تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار نسخه جدید پروتکل های بهداشتی المپیک 2020 توکیو، مقررات سختگیرانه تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید