اهدای اسلحه کمری تاریخی به موزه های خراسان رضوی

به گزارش مجله رویگری، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمدرضا پهلوان امروز سه شنبه اول تیرماه 1400 با اعلام این خبر اضافه کرد: این اسلحه متعلق به مرحوم علی غلامی است که توسط فرزندش، عصمت غلامی به موزه های این استان اهدا شده است.

اهدای اسلحه کمری تاریخی به موزه های خراسان رضوی

پهلوان یادآور شد: اسلحه کمری شش لول یک سلاح کوتاه برد است که در نیروی نظامی ایران نیز مورد استفاده قرار می گرفته است.

او گفت طی آنالیز صورت گرفته این اسلحه احتمالاً متعلق به بریتانیا و یا شرکت اسمیت اند وسون آمریکا است که این شرکت های بریتانیایی و آمریکایی از سال های 1852 میلادی به بعد، این اسلحه را فراوری می کردند.

رئیس گروه موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اضافه کرد: از عموم علاقه مندان به میراث فرهنگی دعوت می گردد، آثار و اشیای تاریخی خود را به صورت اهدایی یا امانت در اختیار موزه های این اداره کل قرار دهند.

پهلوان اظهار کرد: این آثار به نام اهدا نماینده ثبت و ضبط شده در معرض دید عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.

او با بیان این که موزه ها خانه و خانواده آثار و اشیای تاریخی - فرهنگی هستند، توضیح داد: موزه ها بهترین مکان امن، برای نگهداری، حفاظت و نمایش این آثار محسوب می شوند و علاقه مندان با اطمینان خاطر می توانند آثار واشیایی که در اختیار دارند را به موزه های استان اهدا نمایند.

پهلوان گفت: به این منظور شماره تلفن گویای 7045-051 و 37262738-051 روابط عمومی و واحد موزه ها جوابگوی سوالات شهروندان در این زمینه است.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1598

به "اهدای اسلحه کمری تاریخی به موزه های خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای اسلحه کمری تاریخی به موزه های خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید