اپل دیگر آمار میزان فروش آیپد، آیفون و کامپیوترهای مک را اعلام نمی کند

به گزارش مجله رویگری، اپل نیز مثل دیگر شرکت های فناوری، آمار فروش سه ماهه خود را منتشر نموده و همچنین اعلام نموده که زین پس آمار فروش محصولات این شرکت اعم از کامپیوتر های مک، آیپد و آیفون، از طرف اپل اعلام نخواهد شد. اپل چنین پروتکلی را در قبال محصولات کوچک تری مثل اپل واچ، ایرپادز و هوم پاد هم پیش گرفته است و نمی دانیم چه تعداد از این محصولات را تاکنون به فروش رسانده است. معمولا آمار فروش این محصولات در دسته بندی Other Products منتشر می شد که آمار دقیقی از فروش هر کدام ارائه نمی کرد اما زین پس به طور کلی همین دسته Other Products نیز اعلام نخواهد شد.

اپل دیگر آمار میزان فروش آیپد، آیفون و کامپیوترهای مک را اعلام نمی کند

اعلام این خبر پس از انتشار آمار سه ماهه جاری منتشر شد که نشان می داد با وجود افزایش سی درصدی فروش محصولات این شرکت، میزان فروش آیفون نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته است. این آمار توسط Luca Maestri، مدیر ارشد مالی اپل، اعلام شد و درباره آن گفته شد که دیگر آمار فروش دقیق هر محصول، مثل گذشته اهمیت ندارد.

تیم کوک هم در همین زمینه اظهار نظر عجیبی نموده و گفته:

در حالی که میزان فروش هر محصول نمی تواند نشان دهد که شرکت اپل چقدر موفق بوده اما به تحلیل گران و خبرنگاران آمار خوبی از فروش محصولات یک شرکت می دهد. برای مثال چنین آماری می تواند به خوبی نشان دهد که آیفون XS و XS مکس با قیمت بالاتر، چه فروشی نسبت به آیفون XR داشته اند و میزان فروش این آیفون های جدید چه عملکردی در مقایسه با آیفون های قدیمی تر 6، 6S و SE داشته اند. چنین مقایسه هایی می تواند جهت بازار و علاقه مشتریان را نشان دهد که دیگر گویا دسترسی به چنین چیزی، امر غیر ممکنی است.

همچنین با توجه به در پیش بودن فصل تعطیلات سال نو میلادی که در آن فروش محصولات الکترونیک افزایش می یابد، می شد خیلی خوب آنالیز کرد که آیفون های جدید چقدر فروش خواهند داشت اما متاسفانه با این سبک از آمار، باید خداحافظی کنیم. شما درباره این خبر چه فکر می کنید؟ آیا اپل استراتژی درستی را در پیش گرفته یا بهتر بود مثل سابق آمار فروش هر کدام از محصولات خود را اعلام می کرد؟

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 29

به "اپل دیگر آمار میزان فروش آیپد، آیفون و کامپیوترهای مک را اعلام نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل دیگر آمار میزان فروش آیپد، آیفون و کامپیوترهای مک را اعلام نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید