ایران در کسب درآمد 150 میلیارد دلاری گردشگری حلال خیلی عقب است

به گزارش مجله رویگری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه کوشش می کنیم صنعت گردشگری در اختیار فرهنگ، اقتصاد و تعامل با جهان براساس مفاهیم انقلاب اسلامی گسترش یابد، گفت: ایران از درآمد کسب 150 میلیارد دلاری گردشگری حلال خیلی عقب است.

ایران در کسب درآمد 150 میلیارد دلاری گردشگری حلال خیلی عقب است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا تحصیلی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد در مراسم تجلیل از فعالان و داوران سومین جشنواره ملی مشارکت گردشگری با موضوع گردشگری حلال گفت: سازمان میراث فرهنگی توانسته در در این سه سال به دستاوردهای نائل گردد و در جشنواره شهید رجایی نیز از طرف دولت مورد تقدیر نهاده شد، بنابراین در بحث هدایت، پشتیبانی، ویزا، فرودگاه ها و ... در این زنجیره گردشگری باعث سربلندی شدیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: دومین توفیق نیز برگزاری سومین جشنواره ملی مشارکت گردشگری با موضوع گردشگری حلال بود که بار مسئولیت را برایمان سنگین کرد زیرا این جشنواره بستری است تا گردشگری مسئولانه را ترویج کنیم و فعلاً از منظر عکس، فیلم و سفرنامه نویسی آغاز کردیم کما اینکه می تواند در جشنواره های دیگر این حوزه ها گسترش یابد.

رحمانی موحد توضیح داد: این جشنواره محصول کار جمعی بود، و کوشش می کنیم صنعت گردشگری در اختیار فرهنگ، اقتصاد و تعامل با جهان براساس مفاهیم انقلاب اسلامی گسترش یابد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: یکی از ویژگی های جشنواره در حوزه گردشگری حلال بود، در کشوری که همه شاخص های آن بر محور حلال است، در کشورهای که مسلمان نیستند می توانند بر ظرفیت حلال تکیه نمایند حال سوال پیش می آید در ایران چرا؟ در حالیکه براساس تحقیقات دریافتیم ما در این حوزه خیلی عقب هستیم، و این در حالی است که گردش اقتصادی نشان حلال در جهان بالغ بر 150 تا 180 میلیارد دلار است، بنابراین درصدد هستیم کارگاه ها و نشست های بیشتری دراین باره برگزار کنیم تا هماهنگی لازم صورت پذیرد.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه بخش مهمی از این جشنواره براساس ظرفیت گردشگری حلال و غیره ... بود، که مورد داوری ها نهاده شد وبرای این جشنواره بیش از 6 هزار اثر دریافت نموده بودیم که نشان از رشد 151 درصد اثر نسبت به سال گذشته بود، مطرح کرد: اختتامیه این جشنواره نیز به خوبی صورت پذیرفت، دانشجویان گردشگری نیز در فضای مجازی فعالیت های بسیار جالبی داشتند. به هر حال این جشنواره به عنوان یک نهاد شرایط تکامل خود را طی می نماید و مسلماً ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به اقدامات صندوق کارآفرینی امید برای مشارکت نمایندگان این جشنواره از رسانه های که در انتشار اخبار این جشنواره فعال تقدیر کرد، مطرح کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 626

به "ایران در کسب درآمد 150 میلیارد دلاری گردشگری حلال خیلی عقب است" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایران در کسب درآمد 150 میلیارد دلاری گردشگری حلال خیلی عقب است" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در کسب درآمد 150 میلیارد دلاری گردشگری حلال خیلی عقب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید