برابری مالی زنان و مردان؟ شاید 257 سال دیگر!

به گزارش مجله رویگری، زنان برای رسیدن به سطح برابر در دریافت حقوق و دستمزد با مردان باید بیش از 250 سال منتظر بمانند، به شرط آنکه در این سال ها دستمزد مردان با فرایند فعلی افزایش نیابد.

برابری مالی زنان و مردان؟ شاید 257 سال دیگر!

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، تازه ترین گزارش مجمع دنیای اقتصاد نشان می دهد فاصله دستمزد زنان با مردان که سال گذشته می توانست پس از 202 سال پر گردد، سال جاری یک رکورد تازه خلق نموده است. در واقع، زنان اگر می خواهند انتها یک روز حقوق و دستمزد برابر با مردان بگیرند، باید 257 سال منتظر بمانند.

این اعداد و ارقام شگفت انگیز نتیجه آنالیز شرایط مالی و مالی و میزان دستمزد زنان و مردان در 153 کشور با در نظر دریافت چهار معیار اقتصاد، سیاست، آموزش و بهداشت است. کارشناسان مجمع دنیای اقتصاد که در 2018 پیش بینی نموده بودند زنان 202 سال بعد به برابری مالی با مردان نزدیک می شوند، سال جاری 55 سال دیگر به پیش بینی خود افزودند و این یعنی برابری مالی زنان و مردان امری تقریبا محال و ناشدنی است.

در گزارش سال گذشته آمده بود زنان نمی توانند به برابری حقوق و دستمزد خود با مردان امیدوار باشند مگر اینکه وارد عرصه هایی پردرآمد چون علوم، فناوری های نوین و مهندسی شوند. در بخشی از گزارش سال جاری درباره چشم انداز نومیدکننده برابری مالی چنین آمده است: هیچ کدام از ما در زندگی مان برابری مالی زنان و مردان را نمی بینیم و بعید است از فرزندان ما هم کسی این شرایط را در دوران زندگی اش ببیند.

نکته غم انگیز اینکه با فراگیرتر شدن فناوری های نوین فرصت های شغلی زنان بیش از مردان تحت تاثیر قرار می گیرند و حرفه هایی چون فروشندگی و خرده فروشی به تدریج از بین می رود. ضمن اینکه تعداد زنان فعال در حوزه های پردرآمدتر بسیار کمتر از مردان است و همین بر نابرابری میان آنها می افزاید.

با وجود پررنگ تر شدن حضور زنان در عرصه سیاست و صندلی های مدیریتی، فقط 21 درصد پست های وزارتی در دنیا در اختیار زنان است و اگر فرایند همین گونه ادامه داشته باشد، 99.5 سال طول می کشد تا فاصله مدیریتی میان زنان و مردان پر گردد.

از 10 کشور اول دنیا با کمترین فاصله مالی میان زنان و مردان، هفت کشور در اروپای غربی هستند. این کشورها به ترتیب عبارتند از ایسلند، نروژ، فنلاند، سوئد، نیکاراگوئه، نیوزیلند، ایرلند، اسپانیا، رواندا و آلمان.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 584

به "برابری مالی زنان و مردان؟ شاید 257 سال دیگر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برابری مالی زنان و مردان؟ شاید 257 سال دیگر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید