برای هر 9 هزار نفر یک کتابخانه عمومی در استان سمنان وجود دارد

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگاران، علی سماکوش عصر شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری ضمن بیان اینکه برای هر 9 هزار و 755 نفر یک کتابخانه عمومی در استان وجود دارد، ابراز داشت: گسترش کتابخانه ها در مناطق شهری و روستایی در دستور کار است و می کوشیم تا حداکثر بهره مندی مردم ساکن در نواحی دوردست به مطالعه فراهم گردد.

برای هر 9 هزار نفر یک کتابخانه عمومی در استان سمنان وجود دارد

وی بابیان اینکه در حال حاضر 71 کتابخانه عمومی در استان سمنان وجود دارد، افزود: در این تعداد کتابخانه 55.8 درصد بانوان و 44.2 درصد آقایان عضو کتابخانه های عمومی هستند و 106 کتابدار در آن ها فعالیت می نمایند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان بابیان اینکه اعتبار تملک دارایی این نهاد در حالی به پنج میلیارد و 220 میلیون ریال رسید، اعلام کرد: این رقم به نسبت سال گذشته 44 درصد کاهش داشت که از این رقم تاکنون دو میلیارد و 820 میلیون ریال تخصیص یافته است.

سما کوش بابیان اینکه سال 95 بالغ بر سه میلیارد و 420 میلیون ریال از محل سهم نیم درصد درآمد شهرداری ها، به حساب کتابخانه های عمومی استان سمنان واریزشده است، توضیح داد: این رقم سال گذشته چهار میلیارد و 760 میلیون ریال را شامل می گردد.

وی بابیان اینکه سهم نیم درصد از درآمد شهرداری ها برای کتابخانه های عمومی طی امسال مبلغ پنج میلیارد و 330 میلیون ریال گزارش می گردد، افزود: این رقم در مقایسه با سال قبل رشد 11 درصدی را نشان می دهد که خوشبختانه شهرداری های استان نسبت به این مقوله حساس بوده و در اسرع وقت سهم خود را واریز می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 83

به "برای هر 9 هزار نفر یک کتابخانه عمومی در استان سمنان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای هر 9 هزار نفر یک کتابخانه عمومی در استان سمنان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید