برگزاری دوره آموزشی هیدرولیک و پنوماتیک

به گزارش مجله رویگری، انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد دوره آموزشی تخصصی و عملی هیدرولیک و پنوماتیک را برگزار می کند.

برگزاری دوره آموزشی هیدرولیک و پنوماتیک

به گزارش باشگاه دانشجویان خبرنگاران، این دوره با تدریس هاشم محمدی ـ مدرس سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک، به مدت 120 ساعت در آبان ماه 1400 برپا می شود و پیش نیاز آن نقشه کشی صنعتی است.

علاقه مندان برای شرکت در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر به شناسه @anjmech-admin پیام دهند.

هیدرولیک از کلمه یونانی هیدرو گرفته شده است که به معنی جریان حرکات سیال است. در قرن های گذشته هیدرولیک فقط به معنای آب بوده اما در قرن حاضر مفهوم هیدرولیک دیگر محدود به آب نیست، بلکه دامنه وسیعی پیدا کرده است و شامل پایه های مایع و کاربردهای دیگر، به ویژه روغن است، زیرا آب به دلیل خاصیت خورندگی و زنگ زدگی نمی تواند به نام انرژی انتقال حرکت در صنعت مورد استفاده قرار گیرد. از این روامروزه روغن در صنعت و در سیستم های هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرد.

پنوماتیک یکی از انواع انرژی است که هم اکنون در صنایع مختلف مورد استفاده گسترده قرار می گیرد. پنیوما در لغت یونانی به معنای تنفس باد و پنوماتیک علمی است که در مورد حرکات و وقایع هوایی صحبت می کند، امروزه پنوماتیک در بین صنعتگران به نام یک انرژی بسیار تمیز، با ریسک پایین و ارزان شناخته می شود و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1728

به "برگزاری دوره آموزشی هیدرولیک و پنوماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره آموزشی هیدرولیک و پنوماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید