تاکید رییس قوه قضاییه دردستورالعمل اخیر هوشمندانه و نظارتی است

به گزارش مجله رویگری، یک حقوقدان با اشاره به دستورالعمل اخیر رییس قوه قضاییه درباره نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن گفت: تاکید رییس قوه قضاییه دردستورالعمل اخیر هوشمندانه و نظارتی است.

تاکید رییس قوه قضاییه دردستورالعمل اخیر هوشمندانه و نظارتی است

عقیل فاضل در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران گفت: در واقع تدوین این دستورالعمل تأکید ونظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبتنی بر قانون اساسی است به طوری که هر ترک فعلی حاصل بی توجهی و عدم رعایت مقررات و قوانین مربوطه می باشد که نتیجه زیان بار آن نیز تضییع حقوق عمومی و خسارت به اموال و منافع عمومی است.

این حقوقدان اضافه نمود: در واقع تدوین این دستورالعمل تاکید ریاست قوه قضاییه بر اجرای صحیح قوانین و احیای حقوق عامه است که مسئول اجرای این دستورالعمل نیز سازمان های تابعه قوه قضاییه می باشند که در واقع همان ناظرین و مجریان قوانین و مقررات کشور هستند از این رو این تاکید ریاست محترم قوه قضاییه بسیار هوشمندانه ونظارتی است.

فاضل ادامه در سرانجام با اشاره به نحوه احراز ترک فعلی که باعث تضییع حقوق عمومی و سبب ورود خسارت به اموال و منافع عمومی شود، گفت: به نظر ضروری است جزئیات احراز ترک فعل در دستورالعمل احصاء شود تا خدای ناخواسته موجب تکدر خاطر و دلسردی مدیران متعهد و متخصص و یا اخلال در وظایف ایشان نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1176

به "تاکید رییس قوه قضاییه دردستورالعمل اخیر هوشمندانه و نظارتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رییس قوه قضاییه دردستورالعمل اخیر هوشمندانه و نظارتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید