تاکید وزیر بهداشت بر اعتباربخشی مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، نشست وزیر بهداشت به منظور آنالیز اقدامات صورت گرفته و اهداف پیش روی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با حضور معاون و مدیران این معاونت، برگزار گردید.

تاکید وزیر بهداشت بر اعتباربخشی مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی

دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صبح امروز ضمن بازدید از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در نشست با معاون و مدیران این معاونت، به بحث و گفتگو پیرامون برنامه های پیش روی حوزه تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، پرداخت.

تاکید بر ساماندهی و تقویت پرونده الکترونیک سلامت به منظور جمع آوری داده های نظام سلامت

وزیر بهداشت در این جلسه ضمن تاکید بر ساماندهی و تقویت پرونده الکترونیک سلامت به منظور جمع آوری داده های نظام سلامت، گفت: پژوهش متکی بر داده است و این داده ها را باید تکمیل کنیم.

وی گفت: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت باید نقش ستادی و سیاستگذاری داشته باشد و بازوی اجرایی آن، دانشگاه های علوم پزشکی کشور باشند.

دکتر عین اللهی ضمن تاکید بر اعتباربخشی و ارزیابی مراکز تحقیقاتی، گفت: پژوهش ها باید در تمام ابعاد و حوزه ها تسری پیدا نمایند.

وزیر بهداشت درخصوص پژوهش در حوزه کووید 19، گفت: در خصوص کووید 19 هم منتظر هستیم که تحقیقات به نتیجه رسیده و به سوالات متعدد در این زمینه پاسخ داده گردد.

وی در ادامه بر ماموریت گرایی و تقویت پارک های علمی و فناوری و شرکت های دانش بنیان به اسم پاشنه آشیل نظام سلامت، تاکید نمود.

تاکید بر پژوهش جوابگو در دانشگاه های علوم پزشکی

دکتر فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت هم در این جلسه ضمن بیان اقدامات اجرا شده در حوزه تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: اقداماتی که در این دوره اجرا شده، علاوه بر پیگیری اقداماتی که در دوره معاونین قبلی به انجام رسیده، در چند محور دسته بندی می گردد.

وی اضافه نمود: یک بعد آن به بحث پژوهش جوابگو است. ما در زمینه چاپ مقاله پیشرفت خوبی داشتیم و کشور اول منطقه هستیم، اما از ما توقع می رود که پژوهش هایمان غیر از اینکه در مجلات بین المللی چاپ می شوند، جوابگوی نیازهای کشور هم باشد.

نجفی، ماموریت مداری در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و توسعه فناوری و فراوری را از جمله اقدامات معاونت در دوره فعلی برشمرد و بر موضوعاتی چون سنجش اثرات تحقیقات، بازآرایی ارزشیابی تحقیقات و فناوری با رویکردهای نوین، تهیه نقشه و اولویت های پژوهشی برای بیماری های مهم در کشور و توسعه پژوهش های مربوط به کووید 19، اشاره نمود.

وی، شبکه سازی از تجهیزات آزمایشگاهی موجود در کشور با اتصال به شبکه های راهبردی آزمایشگاه های کشور، تاکید بر تقویت بنیان های اخلاقی در پژوهش های اجرا شده در کشور، تاکید بر اجرای دقیق سند سیاستگذاری مطلع از شواهد را از دیگر برنامه های این حوزه برشمرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: تقویت مرکز کاکرین ایران به اسم تنها مرکز موجود در خاورمیانه که می تواند منجر به تداوم تفوق علمی ایران در منطقه گردد، اصرار بر حفظ و ارتقای ارتباطات بین المللی با استفاده از شیوه های مختلف (از جمله، گرنت مشترک با کشورهای دیگر، تشویق به اعزام اعضای هیات علمی برای دوره های کوتاه مدت و تداوم عضویت ایران در مجامع علمی شناخته شده) از دیگر برنامه های این حوزه است.

وی اتصال منابع اقتصادی دانشگاه ها برای برگزاری فراخوان های مشترک، توسعه نظام ثبت بیماری ها در کشور و تقویت مطالعات عظیم و چند مرکزی برای ایجاد کانون های قوی دانشی در کشور و ایجاد قدرت چانه زنی علمی مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، از جمله برنامه های آینده معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اسم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1687

به "تاکید وزیر بهداشت بر اعتباربخشی مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزیر بهداشت بر اعتباربخشی مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید