تبلیغ فروش تویوتا هایلوکس در بازار، خودروهای دولتی وارد بازار شدند؟

به گزارش مجله رویگری، به گزارش خبرنگاران، در روزهای گذشته یک شرکت خودروسازی آگهی هایی را برای فروش تویوتا هایلوکس در بازار در مدل های 2020 و 2021 منتشر کرد. اما با پیگیری ها خبرنگاران معین شد که این خودروها تنها برای مصرف ارگان های دولتی وارد کشور شده اند و اشخاص نمی توانند به تنهایی آن را خریداری نمایند.

تبلیغ فروش تویوتا هایلوکس در بازار، خودروهای دولتی وارد بازار شدند؟

اما اکنون در فضای مجازی شاهد آگهی های فروش تویوتا هایلوکس در بازار هستیم. با پیگیری خبرنگاران، فروشندگان ادعا کردند که این خودروها هیچ مشکل قانونی ندارند و خریداران می توانند به تعداد زیاد هایلوکس ها را معامله نمایند. فروشنده نیز بر قانونی بودن این معامله تاکید می نماید و می گوید این خودروها را با پلاک تحویل می دهد.

آگهی فروش تویوتا هایلوکس در بازار

این خودروها که با ارز 4200 تومانی وارد شده ند اکنون در بازار به قیمت چهار میلیارد و 200 میلیون تومان در بازار آزاد فروخته می گردد.

هنگام تماس با آگهی دهندگان به این پی بردیم که این خودرو به تعداد زیاد به اشخاص فروخته می گردد. برای مثال یکی از آگهی دهندگان گفت می توانیم تا سقف 50 خودروی هایلوکس به شما بفروشیم. اما در پاسخ به سوالی که این خودروها چگونه وارد کشور شده اند، سکوت کرد. اما یکی دیگر از فروشندگان گفت: این خودروها در گمرک بودند و در ترخیص آنها مشکل داشتیم اما توانستیم آنها را ترخیص کنیم.

آگهی فروش تویوتا هایلوکس در بازار

آیا ممکن است ترخیص خودروها از گمرک آزاد شده باشد؟

ماجرا چیست؟

آیا این خودروهای موجود در بازار همان خودروهای دولتی است؟

فیروز نادری، فعال بازار خودرو در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در حال حاضر اشخاصی با نفوذی که دارند می توانند خودرو وارد نمایند و آنها را در بازار بفروشند.

او اضافه کرد: ممکن است افرادی در پشت پرده واردات، تعداد خودروهای ارگان های دولتی را افزایش دهند و اجازه فروش آنها را به بعضی افراد صادر نمایند.

فروش قانونی است؟

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو مشهد نیز در خصوص فروش تویوتا هایلوکس در بازار گفت: نمی دانیم این خودروها از چه راهی وارد بازار شده اند. اما هنگامی که خودرو پلاک می خورد، یعنی معامله و موجود بودن خودرو در بازار قانونی است.

اما همچنان این پرسش مطرح است که چگونه با وجود ممنوعیت واردات افرادی می توانند این خودروها را وارد بازار نموده و به تعداد زیاد آنها را بفروشند؟

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1929

به "تبلیغ فروش تویوتا هایلوکس در بازار، خودروهای دولتی وارد بازار شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغ فروش تویوتا هایلوکس در بازار، خودروهای دولتی وارد بازار شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید