تجربیات انتقال خون ایران در اختیار جامعه جهانی

به گزارش مجله رویگری، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، با اشاره به حفظ استاندارد های خون در شرایط تحریم ها و کمبود، قرار دادن تجربیات خود را در اختیار جامعه جهانی، افتخاری برای کشور دانست.

تجربیات انتقال خون ایران در اختیار جامعه جهانی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پیمان عشقی، در پیامی به مناسبت فرارسیدن چهل و ششمین سالروز تأسیس سازمان انتقال خون ایران، اظهار داشت: 46 سال از روز های ابتدایی مردادی که کشتی حیات سازمان انتقال خون ایران به دریای سلامت ایران وارد شد، می گذرد. در این سال ها دریادلان، کشتی بانان و همسفران عاشقی در این دریای پرتلاطم سوختند و ساختند و راندند و این سازمان پر افتخار را به جایی رساندند که آمار و ارقام افتخارات آن در ایران و دنیا در این مختصر نمی گنجد.

وقوع فاجعه دنیاگیری بیماری آشوبگر کرونا دریای سلامت مردم ایران را طوفانی و وظیفه سازمان انتقال خون ایران را در تأمین خون و فرآورده های خونی سالم و کافی، که پلاسمای شفابخش از بهبودیافتگان بیماری نیز بر آن افزوده شده بود، دو چندان کرد. اما یاران خون رسان مردم ایران در برشی باور نکردنی از تاریخ خدمات خود که سر ریز از تحریم های کینه توزانه و ستمگرانه خارجی و کمبود ها و گاه غفلت های داخلی دامنگیر طب و خدمات انتقال خون در ایران بوده است، نه تنها در داخل مرز های مقدس ایران با حفظ تمامی استاندارد های شناخته شده قبلی به ارائه خدمات خود پرداخت بلکه در عرصه بین المللی میدان داری و سرفرازی نموده و تولیدات و تجربیات ارزشمندی را در اختیار جامعه دنیای قرار داد.

این کوشش پر افتخار و مستمر ممکن نبود مگر با همدلی، پشتکار و پایداری و صبر تمامی نیرو های انسانی این سازمان وزین، اعم از مدیران بی ادعا، نیرو های فنی و تخصصی و، پزشکان، کارشناسان و نیرو های پشتیبانی و خدماتی سازمان که تمامی سختی های محیط کار و حتی معیشت شخصی را تحمل نموده، ولی از مقررات و استاندارد ها پا فرا ننهادند و از این رو فروتنانه در برابر تمامی این صاحبان همت سر تعظیم می کنم.

در انتها با تبریک عید قربان و روز عرفه و به فال نیک دریافت تقارن دقیق روز ملی انتقال خون در این دوره پر تلاطم با این ایام سعید، این همزمانی خون و عرفه را به عنوان نشانه ای از حکمت، سرفرازی و مظلومیت سالار شهیدان و ناخدای سفینه نجات انسان ها، چراغ راه سازمان انتقال خون ایران که کشتی خون رسان و حیات مردم ایران است، دانسته و به آن افتخار می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1037

به "تجربیات انتقال خون ایران در اختیار جامعه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربیات انتقال خون ایران در اختیار جامعه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید