ترسناک یا زیبا؛ آشنایی با عجیب ترین بز جهان

به گزارش مجله رویگری، انگار از دنیای افسانه ها بیرون آمده، نامش بز دمشقی است و با تمام بز هایی که دیده اید فرق دارد.

ترسناک یا زیبا؛ آشنایی با عجیب ترین بز جهان

به گزارش خبرآنلاین، صورت کوتاه، فک بیرون زده و پیشانی برآمده، چهره ای عجیب برای بز دمشقی ساخته است. این بز با نام های شامی و حلبی هم شناخته می گردد.

شکل بینی بز دمشقی سبب شده که لقب بولداگ جهانی بز ها را به این حیوان بدهند. شاید به نظر بسیاری قیافه بز دمشقی عجیب و حتی ترسناک باشد، اما برای بسیاری معنای زیبایی است. یک بز دمشقی سال 2008 در یک رقابت در ریاض عنوان زیباترین بز را از آن خود کرد.

بز های دمشقی پشم بلندی دارند که در اغلب موارد قهوه ای یا قهوه ای مایل به قرمز است. کت پشمی آن ها در فصل های سرد از گزند سرما حفظ می نماید. گوش های بلندی هم دارند، اما آنچه بز های دمشقی را متمایز می نماید، صورت استثنایی آن ها است. پیشانی برآمده و صورتی کوتاه مشخصه اصلی این بز ها است.

در حقیقت بره های بز دمشقی ظاهری مثل دیگر بز ها دارند و خبری از صورت عجیب و غریب در آن ها نیست که علت خوبی هم دارد، چون اگر با پوزه کوتاه به جهان بیایند، نوشیدن شیر مادر برایشان سخت می گردد.

به نظر می رسد که ظاهر فیزیکی منحصر به فرد بز دمشقی در بزرگسالی به او یاری می نماید که در محیط های خشن زنده بماند.

این بز ها که ساختار بدنی قوی و عضلانی دارند. قیمت بالایی دارند. قیمت یک بز اصیل دمشقی از 5000 تا 8000 دلار (بین 250 تا 400 میلیون تومان) متغیر است، البته که هیبرید ها مقرون به صرفه تر هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2158

به "ترسناک یا زیبا؛ آشنایی با عجیب ترین بز جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترسناک یا زیبا؛ آشنایی با عجیب ترین بز جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید