تعامل سازنده وزرا و استانداران برای ارتقای کیفیت تصمیمات و اقدامات دولت

به گزارش مجله رویگری، تهران (پانا) - رئیس جمهوری تعامل موثر و سازنده وزرا و استانداران را باعث ارتقای کیفیت تصمیمات و اقدامات دولت عنوان نمود و گفت وزرا اختیار آن دسته از تصمیم گیری ها را که نیازی به آنالیز و اتخاذ آن ها در مرکز نیست، به استانداران تفویض نمایند.

تعامل سازنده وزرا و استانداران برای ارتقای کیفیت تصمیمات و اقدامات دولت

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: استانداران نمایندگان عالی دولت در استان ها هستند و تعامل موثر و سازنده میان وزرا و استانداران تاثیر قطعی در ارتقای کیفیت تصمیم گیری ها و اقدامات دولت خواهد داشت.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تمرکززدایی از ضرورت های مهم در افزایش کارآمدی نظام اداره کشور است، اضافه کرد: وزرا به طور جدی در راستای تمرکززدایی اقدام نمایند و اختیار آن دسته از تصمیم گیری ها را که نیازی به آنالیز و اتخاذ آن ها در مرکز نیست، به استانداران تفویض نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خصوصی سازی برای سامان دادن اقتصاد کشور ضرورت دارد، توضیح داد: البته خصوصی سازی باید به قیمت واقعی، واگذاری به افراد و بخش خصوصی واقعی و واجد شرایط و حمایت دولت از بخش خصوصی پس از واگذاری ها انجام گردد تا به سامان دادن اقتصاد کشور یاری کند.

آیت الله رئیسی بر رعایت سه اصل راهنمایی، حمایت و نظارت دولت در اجرای خصوصی سازی تاکید و اعلام کرد: اصل خصوصی سازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و دولت باید تصدی گری های خود را واگذار نموده و بخش خصوصی اداره امور را در دست بگیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1945

به "تعامل سازنده وزرا و استانداران برای ارتقای کیفیت تصمیمات و اقدامات دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعامل سازنده وزرا و استانداران برای ارتقای کیفیت تصمیمات و اقدامات دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید