تور یونان: تهدید آلمان برای بازگرداندن پناهندگان به یونان، حمایت برلین از اقدامات ورشو علیه پناهجویان

به گزارش مجله رویگری، وزیر کشور آلمان ضمن حمایت از اقدامات سختگیرانه لهستان برای مقابله با پناهجویان، یونان را تهدید کرد که اگر درخواست یاری اقتصادی آلمان برای اسکان پناهندگان در خاک خود را نپذیرد آن ها را به این کشور باز می گرداند.

تور یونان: تهدید آلمان برای بازگرداندن پناهندگان به یونان، حمایت برلین از اقدامات ورشو علیه پناهجویان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان که آخرین روزهای مسئولیت خود در دولت تحت صدر اعظمی آنگلا مرکل را می گذراند یونان را تهدید نموده که به زودی همه پناهجویانی که از از این کشور به آلمان آمده اند را باز می گرداند.

وی به همتای یونانی خود مبلغی بالغ بر 50 میلیون یورو را پیشنهاد داده تا تا پناهندگان در این کشور را به گونه ای انسان محبت آمیز اسکان داده و تحت مراقبت قرار دهد تا به این ترتیب دادگاه های آلمان هم دیگر با مسئله بازگرداندن پناهندگان به یونان مخالفت نکنند.

البته آتن هنوز با امضای این قرارداد موافقت ننموده است. زیهوفر حالا می خواهد یک بار دیگر کوشش کند پناهندانی که از یونان به آلمان آمده اند و در آنجا درخواست پناهندگی نموده اند را به یونان باز گرداند.

وزیر کشور آلمان بعلاوه تاکید نمود : در میان چالش های سیاست مهاجرتی فعلی ما باید ابتدا به مسئله مهاجرت های ثانویه بپردازیم یعنی مهاجرت بعدی پناهندگان از یک کشور اروپایی به کشوری دیگر. به گفته وی راهکار این مسئله حتی در دوران انتقال برای تغییر دولت هم نباید به تعویق بیفتد.

زیهوفر در بخش دیگری از سخنانش از اقدام لهستان در اتخاذ تدابیر سختگیرانه علیه مهاجران حمایت نموده و گفت: ما از دولت لهستان در مقابله با مهاجرت های غیر قانونی حمایت می کنیم.

البته بروکسل با این گونه اقدامات سختگیرانه از طرف لهستان که تا به حال منجر به قربانی شدن تعدادی از پناهجویان در مرزها شده است مخالف است، اما عملا کاری برای اسکان این پناهندگان نمی نماید.

لهستان با توجه به تعداد روزافزون پناهندگان در مرزها با بلاروس کنترل های مرزی را به شدت تشدید نموده است و برای این منظور به صورت فزاینده ای از نیروهای ارتش استفاده می نماید.

وزارت دفاع لهستان روز گذشته بیان کرد که تقریبا حدود 6 هزار نیروی ارتش را در منطقه مرزی مستقر نموده که تعداد آن ها دو برابر نیروهای مستقر در آخر هفته گذشته است.

مجلس لهستان هم به طرح دولت برای ساخت حصار محکم دائمی در مرز بلاروس رای مثبت داد. دلیل این اقدام لهستان مقابله با هجوم پناهندگان از بلاروس است.

مهاجران شرایط بسیار سختی را در منطقه ها مرزی لهستان دارند. اخیرا هم پلیس در این منطقه یک جسد دیگر از مهاجران را پیدا نموده است.

نمایندگان مجلس این کشور چند روز پیش هم با اکثریت آراء به طرح تمدید 60 روزه شرایط اضطراری در مرزهای لهستان رای مثبت دادند. پیش از این رئیس جمهور لهستان پبشنهاد این طرح را ارائه داده بود. در سایه این طرح ورود خبرنگاران و نهادهای امدادی به این منطقه ممنوع است.

سازمان عفو بین الملل از لهستان خواسته تا شرایط فوق العاده در این منطقه را لغو نموده و مراقبت و تامین مناسب نیازهای پناهندگان و رسیدگی به درخواست های پناهندگی آن ها را در دستور کار قرار دهد.

سازمان حمایت از پناهندگان در آلمان (پرو آسیل) انتقاد شدیدی به سیاست های پناهندگی وزیر کشور آلمان وارد و اعلام نموده : زیهوفر خیلی درباره اروپا، انسانیت و حاکمیت قانون صحبت می نماید، اما در برابر نقض آشکار قوانین پناهندگی، کرامت انسانی و ممنوعیت اخراج ها سکوت می نماید.

این نهاد حقوق بشری بیان کرد: زیهوفر می خواهد از فرایند رویارویی لهستان در مقابل پناهندگان حمایت کند. لهستان قواعد اروپایی و بین المللی را نادیده می گیرد. دقیقا همین سیاست ها است که کنوانسیون پناهندگان ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق بشر را نادیده می گیرد.

رسانه های آلمانی امروز (چهارشنبه) از برنامه وزارت کشور آلمان برای همکاری مرزی با لهستان خبر داده اند.

هورست زیهوفر از طرح گشت مشترک مرزی ماموران دو کشور سخن گفته است. وزیر کشور آلمان بعلاوه اعلام نموده است که برنامه ای برای بستن موقت مرز این کشور با لهستان ندارد. به اعتقاد وی چنین امری مغایر با سیاست های عمومی اتحادیه اروپا است.

وزیر کشور آلمان اعلام نموده است که در همراهی با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برنامه ای برای مانع شدن از پرواز هواپیماهای حامل پناهجو به بلاروس در پیش خواهد گرفت.

هورست زیهوفر اعلام نموده است که با توجه به نفوذ و حمایت دولت روسیه از دولت لوکاشنکو در بلاروس، عملا یافتن راهکاری برای مشکل مهاجرت غیرقانونی به اروپا منوط به جلب نظر مساعد روسیه و همراهی آن کشور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1729

به "تور یونان: تهدید آلمان برای بازگرداندن پناهندگان به یونان، حمایت برلین از اقدامات ورشو علیه پناهجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: تهدید آلمان برای بازگرداندن پناهندگان به یونان، حمایت برلین از اقدامات ورشو علیه پناهجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید