شرح عضو ستاد کرونا درباره نحوه برگزاری امتحانات مدارس

به گزارش مجله رویگری، تهران (پانا) - عضو کمیته علمی کشوری کرونا درباره نگرانی خانواده ها بابت حضوری شدن امتحانات مدارس، گفت احتمالا این شرایط با توجه به شناسایی سویه نو اُمیکرون در کشور و قدرت سرایت آن، تغییر می نماید.

شرح عضو ستاد کرونا درباره نحوه برگزاری امتحانات مدارس

پیغام طبرسی اظهار کرد: نباید الان گول نقشه سفید کشور را بخوریم. مدیریت کرونا و کنترل مرگ و میر و کاهش روزانه تعداد بیماران خیلی خوب بوده اما این شرایط، بسیار شنماینده است چون با توجه به قدرت بالای سرایت اُمیکرون، ممکن است ظرف 17 تا 30 روز آینده همه شهرهای کشور، شرایط قرمز پیدا نمایند.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم شدت درگیری با اُمیرون را کمتر کنیم، علاوه بر بازگشت محدودیت ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، باید پوشش واکسیناسیون به ویژه در تزریق دُز سوم در کشور تقویت گردد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به نگرانی خانواده ها بابت حضوری شدن امتحانات مدارس، گفت: احتمالا این شرایط با توجه به شناسایی سویه تازه اُمیکرون در کشور و قدرت سرایت آن، تغییر می نماید.

وی توضیح داد: خیلی از کشورها وقتی وارد پیک بیماری شدند، شروع به تزریق واکسن به گروه سنی 5 تا 12 سال نموده اند اما بحث کمیته علمی کشوری کرونا این است که واکسیناسیون گروه سنی 7 تا 12 سال در ایران زودتر شروع گردد و منتظر اعلام رسمی وزارت بهداشت در این زمینه هستیم.

به گزارش وبدا، طبرسی یادآور شد: برای تزریق دُز سوم، واکسن های داخلی با پلتفرم های مختلف از جمله پروتئینی در دسترس است و وزارت بهداشت بر اساس توصیه های سازمان جهانی بهداشت در خصوص اطلاعات موجود برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا ارزیابی هایی را انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 1852

به "شرح عضو ستاد کرونا درباره نحوه برگزاری امتحانات مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح عضو ستاد کرونا درباره نحوه برگزاری امتحانات مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید