حمله پلیس تایوان به معترضان

به گزارش مجله رویگری، خبرنگاران: پلیس ضد شورش تایوان به صدها تظاهرات کننده که در اعتراض به پیمان تجاری با چین راهپیمایی نموده بودند، حمله کرد.

حمله پلیس تایوان به معترضان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، حدود 1000 پلیس ضد شورش تایوان امروز دوشنبه با استفاده از توپ آبپاش معترضان را مجبور کردند تا از ساختمان های دولتی بیرون بروند. نخست وزیر سابق تایوان که در این تظاهرات شرکت نموده بود در جمع خبرنگاران تاکید نمود، ناگهان توپ های آبپاش با قدرت زیادی به سوی ما هدف گیری و شلیک شد. این اقدام پلیس ضد شورش تایوان در شرایطی است که معترضان به مدت حدود یک هفته ساختمان مجلس را اشغال نموده بودند.

بر اساس این گزارش نخست وزیر تایوان نیز توضیح داد، در درگیری بین نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان 110 نفر از جمله 52 مامور پلیس زخمی شده اند. نیروهای امنیتی 61 نفر را نیز بازداشت نموده اند. خشونت های سیاسی تایوان پس از آن شکل گرفته که رئیس جمهور این کشور حاضر به لغو پیمان تجاری با چین نشده است. رئیس جمهور تایوان بر این باور است که این پیمان تجاری برای آینده اقتصاد تایوان لازم و لازم است.

مجلس تایوان قرار است 8 آوریل نظر نهایی خود را در مورد این پیمان تجاری اعلام کند. تصویب این پیمان تجاری به معنای تقویت همگرایی مالی و تجاری دو کشور خواهد بود و مخالفان دولت به شدت نگران افزایش نقش مالی چین هستند.چین بزرگترین شریک تجاری تایوان به شمار می رود و روابط دو کشور از زمان به قدرت رسیدن رئیس جمهور تایوان در سال 2008 تاکنون تقویت شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 417

به "حمله پلیس تایوان به معترضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله پلیس تایوان به معترضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید